Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ803 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TUİ803 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI I Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DUYGU EREN (deren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, EMİNE KALE, İBRAHİM YILMAZ, NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN, BURCU GÜLSEVİL BELBER, EDA ÖZGÜL KATLAV, EBRU GÜNEREN, AZİZ GÖKHAN ÖZKOÇ, ŞULE AYDİN, MERAL DURSUN, ÖMER ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmek ve bilimsel makale ve tez yazma becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Turizm işletmeciliği alanında bir tezi yazar ve sunar. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. Anlatma Yöntemi
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
4 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
5 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma Yöntemi
6 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma Yöntemi
7 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
2 Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.
3 American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 14 10 140
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 14 10 140
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 13 195
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 15 15 225
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 714