|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU EREN (deren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, EMİNE KALE, İBRAHİM YILMAZ, NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN, BURCU GÜLSEVİL BELBER, EDA ÖZGÜL KATLAV, EBRU GÜNEREN, AZİZ GÖKHAN ÖZKOÇ, ŞULE AYDİN, MERAL DURSUN, ÖMER ÇOBAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmek ve bilimsel makale ve tez yazma becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Turizm işletmeciliği alanında bir tezi yazar ve sunar. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma Yöntemi |
3 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma Yöntemi |
4 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma Yöntemi |
5 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
10 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
11 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
12 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
13 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
14 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
15 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları | |
2 | Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını. | |
3 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 14 | 10 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 10 | 140 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 13 | 195 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 15 | 225 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 714 |