|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDEM SELMAN DEVELİ (erdemsdeveli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye Cumhuriyetinin maddi temellerini ve bu temellerin gelişmesini, insanın doğayla ilişkisi ve insanın insanla ilişkisi açısından incelemek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye Ekonomisinin Dünya Ekonomisi’yle bağlantısını kavrayabilir. |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye’nin ekonomisini tarihsel yapısal özelliklerini tanımlayabilir |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dünya ve Türkiye ekonomisiyle ilgili kendi bakış açılarını kazanabilir |
PÇ-18 Profesyonel ve etik sorumlulukların bilincinde olarak küresel ekonomik gelişmelerin gerektirdiği bilgi ve becerilerini yenileyebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türkiye ekonomisinde sektörlerin gelişim süreçlerini bilebilirler. |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Günümüz Türkiye (politik) ekonomisinin ve Dünya Ekonomisiyle karşılıklı bağlantılı oluşunun analizinde kullanılmak üzere, öğrencilerin kendi kavramsal çerçevelerini oluşturmalarına yardımcı olmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Osmanlı İmparatorluğunun Çöküş sürecinde Ekonomik Yapı | anlatım, tartışma |
| 2 | Milli Mücadelenin Mali Kaynakları | anlatım, tartışma |
| 3 | İzmir İktisat Kongresi | anlatım, tartışma |
| 4 | Cumhuriyet Türkiyesinin Devraldığı Ekonomik Kaynaklar | anlatım, tartışma |
| 5 | Atatürk’ün Ekonomi Politikası | anlatım, tartışma |
| 6 | Devletçilik İlkesi | Konu Anlatımı, Tartışma ve eSunum |
| 7 | Planlı Ekonomiye Geçiş | anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1923-1929 Dönemi Türkiye’sinin Ekonomik Yapısı | anlatım, tartışma |
| 10 | 1930-1938 Dönemi Türkiye’sinin Ekonomik Yapısı | anlatım, tartışma |
| 11 | II. Dünya Savaşında İzlenen İktisat Politikası | anlatım, tartışma |
| 12 | 1950 Sonrası İzlenen İktisat Politikası | anlatım, tartışma |
| 13 | 1923’ten Günümüze Türk Tarım Sektörü | anlatım, tartışma |
| 14 | 1923’ten Günümüze Türk Sanayi Sektörü | anlatım, tartışma |
| 15 | 1923’ten Günümüze Türk Hizmetler Sektörü | anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tezel, Y. Sezai; Cumhuriyet Döneminin İktisat Tarihi (1923-1950), İstanbul, 1993. | |
| 2 | Boratav, Türkkaya; 100 Soruda Türkiye İktisat Tarihi, İstanbul, 1998. | |
| 3 | Kazgan, Gülten; Tanzimattan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi, İstanbul, 1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları ve kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 134 | ||