|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERAP ÇOBAN (seraps@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Genel iktisat alanında öğrencilere detaylı bir şekilde iktisadi analiz ve değerlendirme yetisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Makroekonomik bir model yazabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Durağan dengeyi hesaplayabilir. |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Basit bir makroekonomik modeli kalibre ve simüle edebilir. |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders önemli mikro ve makro esaslı ekonomik konular hakkında iktisadi değerlendirme zemini hazırlamak amacıyla yapılandırılmıştır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Walrasyan Üretim Modeli | Anlatma |
| 2 | Tasarruf ve Faiz Haddi | Anlatma |
| 3 | Sabit Sermaye ve Doğal Kaynak | Anlatma |
| 4 | Dönemlerarası Genel Denge: Malinvaud Modeli | Anlatma |
| 5 | Para ve Devlet | Anlatma |
| 6 | Somut Zaman: Kriz ve Planlama | Anlatma |
| 7 | Kapitalizm ve Değer Teorileri | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Walrasgil Kapitalizm | Anlatma |
| 10 | Emek-Değerler ve Dönüşüm Sorunu | Anlatma |
| 11 | Soyut Emek ve Kar Haddi | Anlatma |
| 12 | Firma Teorisi | Anlatma |
| 13 | Kısa Dönem: Bölüşüm ve İşsizlik | Anlatma |
| 14 | Uzun Dönem: Büyüme ve Kar Haddi | Anlatma |
| 15 | Konjonktür: Buhran ve Enflasyon | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Asaf Savaş Akat, İktisadi Analiz, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009. | |
| 2 | Mark Blaug, İktisatta Yöntem, Eflatun Yay., 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||