|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSUN ÖZEN (aysun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Devlet bütçesinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olunması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bütçe kavramını açıklayabilir |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye'de uygulanan bütçe sistemi hakkında tartışabilir |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bütçe sürecini açıklayabilir |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bütçe denetimi sürecini açıklayabilir |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bütçe kavramı ve tarihi gelişimi, bütçe ilkeleri ve bütçe sistemleri, Türk Bütçe Süreci | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bütçenin tarihi ve gelişimi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 2 | Bütçenin işlevleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 3 | Bütçe ilkeleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 4 | Bütçe sistemleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 5 | Türkiye'de kamu kesimi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 6 | Türkiye'de bütçenin hazırlanması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 7 | Türkiye'de bütçenin hazırlanması (devam) | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bütçe yasa tasarısının yasama organında görüşülmesi ve onaylanması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 10 | Türkiye'de bütçe uygulaması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 11 | Türkiye'de bütçe uygulaması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 12 | Hazine ve Hazine İşlemleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 13 | Hazine ve Hazine İşlemleri (devam) | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 14 | Devlet Muhasebesi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 15 | Bütçenin denetimi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Duran Bülbül, Devlet Bütçesi (Teori, Politika ve Uygulama), Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine Göre Güncellenmiş, Turhan Kitabevi, | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, ek ders notu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||