|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERAP ÇOBAN (seraps@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğrencilerin iktisat teorisinin matematiksel kısmı hakkında bilgi sahibi olmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Matematiksel kavramların İktisat alanında nasıl uygulandığını kavrayabilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İktisadi problemleri matematiksel olarak formüle edebilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İktisadi fonksiyonları çözebilir (optimizasyon). |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kısıtlı optimizasyon problemlerini çözebilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Matematiksel iktisadın tanımı ve kapsamı. Statik analiz: Kısmi ve genel denge analizi. Karşılaştırmalı statik analiz: Türev ve türevin kuralları, türevin iktisatta kullanımına örnekler. Sınırlı optimizasyon: Tüketici ve üretici dengelerinin matematiksel analizi. Piyasa yapısı ve kâr maksimizasyonu. Homojen fonksiyonlar. Cobb-Douglas ve CES üretim fonksiyonları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Konu anlatımı |
| 2 | Matematiksel iktisadın tanımı ve kapsamı | Konu anlatımı |
| 3 | Statik analiz: Kısmi ve genel denge analizi | Konu anlatımı |
| 4 | Karşılaştırmalı statik analiz: Türev ve türevin kuralları, türevin iktisatta kullanımına örnekler | Konu anlatımı |
| 5 | Karşılaştırmalı statik analiz: Türev ve türevin kuralları, türevin iktisatta kullanımına örnekler | Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi |
| 6 | Karşılaştırmalı statik analiz: Türev ve türevin kuralları, türevin iktisatta kullanımına örnekler | Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi |
| 7 | Sınırlı optimizasyon: Tüketici ve üretici dengelerinin matematiksel analizi. | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sınırlı optimizasyon: Tüketici ve üretici dengelerinin matematiksel analizi. | Konu anlatımı |
| 10 | Sınırlı optimizasyon: Tüketici ve üretici dengelerinin matematiksel analizi. | Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi |
| 11 | Piyasa yapısı ve kâr maksimizasyonu | Konu anlatımı |
| 12 | Piyasa yapısı ve kâr maksimizasyonu | Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi |
| 13 | Homojen fonksiyonlar | Konu anlatımı |
| 14 | Cobb-Douglas ve CES üretim fonksiyonları | Konu anlatımı |
| 15 | Cobb-Douglas ve CES üretim fonksiyonları | Problem çözme yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Chiang, A., K. Wainwright; Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, 4. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1. Chiang, A., K. Wainwright; Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, 4. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. 2. Sekmen, F.; İktisadi Matematik, 1. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||