|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERAP ÇOBAN (seraps@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İktisatta güncel ve önemli konular hakkında bilgiler vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Farklı ekonomik durumlarda iktisadi politikaları analiz edebilir. |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Devletlerin ekonomik dalgalanmaları açıklamak için hangi değişkenleri ele aldıklarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bütünleşmenin ekonomik ve ekonomi dışındaki amaçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders mikro ve makro temelli güncel sorunlar hakkında tartışma ortamı oluşturmak üzerine yapılandırılmıştır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Optimal Para Arzı | Anlatma |
| 2 | Parasal Hedefler ve Araçlar | Anlatma |
| 3 | Parasal Toplamların Kontrolü | Anlatma |
| 4 | Belirsizlik Durumunda Karar Verme | Anlatma |
| 5 | Uluslararası Para Ekonomisi | Anlatma |
| 6 | Avrupa Para Birliği | Anlatma |
| 7 | Açık Ekonominin Analitik Olarak İncelenmesi | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geçiş Ekonomilerinde Makroekonomik İstikrar Programları | Anlatma |
| 10 | Mikroekonominin Dinamik Analizi | Anlatma |
| 11 | Mikro Temelli Makroekonominin Dinamik Analizi | Anlatma |
| 12 | Uluslararası Ekonomik Örgütler ve Amaçları | Anlatma |
| 13 | Kriz Deneyimlerinin Yorumlanması | Anlatma |
| 14 | Güncel Ekonomik Gelişmeler | Anlatma |
| 15 | Güncel Ekonomik Gelişmeler | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Vildan Serin (1998), İktisat Politikası - Seçme Konular - Para Politikası / Maliye Politikası / Uluslararası İktisat Politikası, Alfa Basım. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||