Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / AİT101 - AŞÇILIK

Kodu: AİT101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü AŞÇILIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL SÜRMELİ (betulsurmeli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BETÜL SÜRMELİ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele sürecini tartışabilir. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Consepts and Ottoman Modernisation, Young Ottomans, I.-II. Ottoman Constitutional Periods, Development in Europe; Industrial Revolution and French Revolution, World War I and The Partition of Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
3 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
4 Devleti kurtarma ve reform çabaları Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
5 Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
6 Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
7 Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
8 Ara Sınav
9 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
10 Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
11 Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
12 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
13 Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
14 TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
15 Genel Değerlendirme Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M.Kemal ATATÜRK, Nutuk
2 Atatürk İlkeleri İnkılâp Tarihi I,II, Yükseköğretim Kurumu Yayınları
3 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Erzurum, 2012 https://yokdersleri.yok.gov.tr/#ders
4 Prof. Dr. Cezmi Eraslan (Editör) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi –I Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi https://yokdersleri.yok.gov.tr/#ders
5 Öğr.Gör. Ali Yayla Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları, İTÜ, https://web.itu.edu.tr/~yayla/atailke.pdf
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60