|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERAP ÇOBAN, HAKAN KUM, METİN DUYAR, ALPER ASLAN, ÖZLEM ÖZTÜRK ÇETENAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini saptayabilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütebilir |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Sosyal araştırmada kantitatif ve kalitatif veri analizini yapabilir. |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | uygulama |
| 2 | Araştırma önerisinin kabulü | uygulama |
| 3 | Dipnot ve kaynak gösterimi | uygulama |
| 4 | Sosyal araştırmalarda etik | uygulama |
| 5 | Bilimsel literatürü gözden geçirme ve tez çalışması planlama | uygulama |
| 6 | Kalitatif ve kantitatif ölçme yöntemleri | uygulama |
| 7 | Veri toplama yöntemi ve örnekleme | uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Litertür tarama | uygulama |
| 10 | Litertür tarama | uygulama |
| 11 | Litertür tarama | uygulama |
| 12 | Litertür tarama | uygulama |
| 13 | Litertür tarama | uygulama |
| 14 | Litertür tarama | uygulama |
| 15 | Litertür tarama | uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8;16 | 2 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||