|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Ekonomisinin Cumhuriyetin İlanından Bu Güne Kadar ki Süreçte Gelişmini İncelemek. Ekonominin Geçmişteki ve Günümüzdeki Yapısal Değişimini ve Farklılıklarını Ortaya Koymak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti Ekonomisinin tarihsel süreçteki gelişimi öğrenilebilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Ekonomisindeki Yapısal Farklılıkların Dönemler İtibariyle İnceleyebilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye Ekonomisinin ve Dünya Ekonomisinin Yapısal Analizleri Karşılaştırılabilir.. |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye Ekonomisinde Yaşanan Krizler, Bu Krizlerin Nedenleri ve Sonuçları Açıklayabilir |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiyenin Doğal Kaynaklarının, Beşeri Kaynaklarının ve Sermaye Oluşumunun İncelenmesi.Cumhuriyetin İlanından Günümüze Kadar Uygulanan Ekonomi Politikalarının Dönemler İtibariyle İncelenmesi. Türkiye Ekonomisini Oluşturan Sektörlerin Genel Yapısının, İşleyişinin ve Gelişiminin İncelenmesi. Türkiye Ekonomisinin Yapısal Analizinin Dönemler İtibariyle İncelenmesi ve Dünya Ekonomisiyle Karşılaştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'nin Coğrafi Özellikleri, Nufusu ve Dünya Ekonomisindeki Yeri | Teorik |
2 | Türkiye'de Emek Piyasaları, Ulusal Gelir, Büyüme ve Kalkınma Planlarıı | Teorik |
3 | Dünya'da ve Türkiye'de Gelir Dağılımı | Teorik |
4 | Türkiye'de Kamu Harcamaları ve Devlet Borçları | Teorik |
5 | Türkiye'de Tarım Sektöründeki Gelişmeler, Sorunlar ve Avrupa Birliği Ortak Tarım Politikası | Teorik |
6 | Türkiye'de Sanayi Sektörü: Sanayide Yapısal Değişim | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunum |
7 | Enerji Sektöründeki Gelişmeler | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de Hizmet Sektörü | Teorik |
10 | Türkiye'de Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Özelleştirme | Teorik |
11 | Türkiye'de Para ve Sermaye Piyasaları | Teorik |
12 | Türkiye'de Enflasyon Sorunu ve Ödemeler Dengesindeki Gelişmeler | Teorik |
13 | Türkiye ekonomisinde istikrar tedbirleri | Teorik |
14 | Türkiye'de yabancı sermaye yatırımları | Teorik |
15 | Türkiye AB İlişkileri | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Yakup Kepenek ve Prof. Dr. Nurhan YENTÜRK, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2005, İstanbul | |
2 | Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, SDÜ İİBF Dergisi, Y 2010, C 15, s. 377-397. | |
3 | Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Enflasyon Hedeflemesi Yaklaşımı, Der Yayınları, 2003, İstanbul. | |
4 | Prof. Dr. M.İlker PARASIZ, Türkiye Ekonomisi 1923'ten Günümüze İktisat ve İstikrar Politikaları, Ezgi Kitabevi, Bursa, 1998. | |
5 | Ergun TÜRKCAN ve Korkut BORATAV, Türkiye'de Sanayileşmenin Yeni Boyutları ve Kit'ler İktisat Politikası Seçenekleri 1, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 3. Basım, 1994. | |
6 | Prof. Dr. Gülten KAZGAN, Küreselleşme ve Ulus-Devlet Yeni Ekonomik Düzen, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,5. Basım, İstanbul. 2009. | |
7 | Cihan BULUT, Ekonomik Yapı ve Politika Analizi/ Türkiye Ekonomisi Performans Değerlendirmesi, Der Yayınları, İstanbul, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Yakup Kepenek ve Prof. Dr. Nurhan YENTÜRK, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2005, İstanbul. Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, SDÜ İİBF Dergisi, Y 2010, C 15, s. 377-397. Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Enflasyon Hedeflemesi Yaklaşımı, Der Yayınları, 2003, İstanbul. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |