|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYHAN KULOĞLU (akuloglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Son Yıllarda İnsanların ama Özellikle İktisarçıların Giderek Daha Çok İlgi ve Araştırma Alanına Giren Uluslar Arası Ekonomi, İktisat Politikaları, Büyüme, Enerji, Çevre, Ticaret Konuları Arasındaki Etkileşim Hakkındaki Güncel, Olgusal Ve Kurumsal Bilgilerin ve Temel Kuramsal İktisadi Analizlerin Öğretilmesi Amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası İktisat Politikalarında Temel Kavramları Anlayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası Ekonomik Sorunların Gelişmiş ve Azgelişmiş Ülkeler Açısından Değerlendirebilir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Açık Ekonomilerde Makro Ekonomik Politika Analizleri Yapabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Uluslararası Ekonomik Kuruluşların İktisat Politikaları Üzerindeki Etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslar Arası Ekonomi, İktisat Politikaları, Büyüme, Enerji, Çevre, Ticaret Konuları Arasındaki Etkileşim Hakkındaki Güncel, Olgusal Ve Kurumsal Bilgilerin Ve Temel Kuramsal İktisadi Analizleri, Parasal Uluslararası İktisat Konuları Ödemeler Dengesi ile Döviz Kurlarının Oluşumu ve Temel (makro)Ekonomik Etkileri Malların Uluslararası Ticarete Konu Olabilirlik Derecesini İncelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ULUSLARARASI İKTİSAT POLİTİKASININ TEMEL KAVRAMLARI | Teorik |
2 | DÜNYA TİCARETİNİN SERBESTLEŞTİRİLMESİ : KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELER | Teorik |
3 | ULUSLARARASI PARASAL İKTİSAT | Teorik |
4 | DIŞ TİCARET POLİTİKALARI İLE EKONOMİK KALKINMA ARASINDAKİ İLİŞKİLER | Teorik |
5 | ULUSLARARASI EKONOMİK SORUNLAR VE AZ GELİŞMİŞ ÜLKELER | Teorik |
6 | ULUSLARARASI MALİ KRİZLER VE AZ GELİŞMİŞ ÜLKELER | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunum |
7 | ULUSLARARASI ÖZEL MALİ KAYNAKLAR: PARA VE SERMAYE PİYASALARI | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | ULUSLARARASI RESMİ SERMAYE AKIMLARI: DIŞ YARDIMLAR | Teorik |
10 | ULUSLARARASI TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE İŞGÜCÜ AKIMLARI | Teorik |
11 | ULUSLARARASI HİZMETLER TİCARETİ | Teorik |
12 | ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE AÇIK EKONOMİ MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI | Teorik |
13 | ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ: DÜNÜ VE BUGÜNÜ | Teorik |
14 | ULUSLARARASI PARA FONU (IMF), ULUSLARARASI LİKİTİDE VE REFORM TASARILARI | Teorik |
15 | AÇIK EKONOMİLERDE MAKRO EKONOMİK POLİTİKA ANALİZLERİ: İÇ VE DIŞ EKONOMİK DENGE | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Halil SEYİDOĞLU, Uluslararası İktisat, Güzem Yayınları, 16. Baskıi İstanbul, 2007. | |
2 | Robert GILPIN, Uluslararası İlişkilerin Ekonomi Politiği, Kripto Basım, Ankara, 2012. | |
3 | Mehmet ŞİŞMAN, Uluslararası Paranın Ekonomi Politiği ve Kriz, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2011. | |
4 | Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld, International Economics: Theory and Policy, New York, 7. ed., 2006. | |
5 | J. D.Sachs and F. Larrain, Macroeconomics in the Global Economy, New York ve diğ. yer.: Harvester Wheatsheaf, 1993. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Halil SEYİDOĞLU, Uluslararası İktisat, Güzem Yayınları, 16. Baskıi İstanbul, 2007. Robert GILPIN, Uluslararası İlişkilerin Ekonomi Politiği, Kripto Basım, Ankara, 2012. Mehmet ŞİŞMAN, Uluslararası Paranın Ekonomi Politiği ve Kriz, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2011. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |