|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN HAN (volkanhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bilgi ve teknoloji ekonomisinin temel konularını incelemek ve ulusal / uluslararası ekonomi bakımından oynadığı rolü analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgi ve teknoloji ekonomisinin iktisadi kalkınmadaki rolünü açıklayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bilgi toplumu, yenilik ve teknolojik değişim ile ilgili dünyaki ve Türkiye’deki gelişmeleri değerlendirebilir. |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilgi ekonomisinin etki ve sonuçlarını değerlendirebilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Teknolojik gelişme ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, bilgi ekonomisinin özellikleri, bilgi faktörü ve iktisadi büyüme, sayısal uçurum, AB ve Türkiye’de bilgi toplumu politikaları, patent-yenilik ve sanayi sektörüne etkileri, ulusal yenilik sistemleri, teknoloji ve kamu politikaları, bilgi ekonomisi-yenilik-rekabetçiliğe ilişkin verilerdeki gelişmelerin Dünya ve Türkiye açısından değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi Toplumu ve Ekonomisinin Temel Karakteristikleri | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
2 | Sayısal Uçurum ve Sonuçları | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
3 | Bilgi Faktörü ve İktisadi Büyüme | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
4 | Avrupa Birliği Bilgi Toplumu Politikaları | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
5 | Türkiye’de Bilgi Toplumu Politikaları | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
6 | Patent, Yenilik ve Sanayi Sektörüne Etkileri | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
7 | Patent Yasaları ve Yeniliğe Etkileri | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknoloji Transfer Politikaları | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
10 | Kamu Politikaları ve Teknolojik Gelişim | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
11 | Teknolojik Gelişim ve İstihdam Üzerindeki Etkileri | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
12 | Teknolojik Gelişim ve Çevre Üzerindeki Etkileri | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
13 | Uluslararası Bilgi Toplumu İstatistikleri ve Değerlendirme | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
14 | Yenilik ve Rekabetçiliğe Yönelik İstatistikler Çerçevesinde Dünya ve Türkiye’deki Trendlerin Değerlendirilmesi | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
15 | Sunumlar | anlatım, tartışma, öğrencinin sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | C. FREEMAN, Yenilik İktisadı, (Çev. Ergun Türkcan), 2.baskı,Tübitak Yayınları, Ankara, 2005. | |
2 | Ş. ŞAHİN, Türkiye’de Bilim ve Teknoloji Politikaları, Göçebe Yayınları, 1997. | |
3 | DPT, 2009 Yılı Kamu Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yatırımları DPT, Bilgi Toplumu İstatistikleri, Mayıs 2009, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Slaytlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1-15 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |