|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VOLKAN HAN (volkanhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, toplum ve ekonomi arasındaki ilişkiyi detaylı biçimde ele almayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Endüstriyel kapitalist sistemin gelişimi ve bunun birey, iş yeri ve üretim ilişkileri üzerine etkisini tartışabilir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Küreselleşmenin toplumsal, ekonomik ve siyasi etkilerini tartışabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Toplum ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tüm boyutlarıyla analiz edebilir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders iktisat sosyolojisinin temel konuları ile toplum ve ekonomi ilişkisi hakkındaki sosyolojik yaklaşımlar üzerine yapılandırılmıştır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Teorik Yaklaşımlar | Anlatma |
| 2 | Proudhon ve Marx’ın Mülkiyet Anlayışı | Anlatma |
| 3 | Durkheim, Sombart ve Weber’in Toplum ve Ekonomi hakkındaki görüşleri | Anlatma |
| 4 | Weber’de Din ve Kapitalizm. | Anlatma |
| 5 | Mauss ve Armağan’ın Mantığı. | Anlatma |
| 6 | Polanyi ve Kapitalizm Öncesi Toplumlarda Toplum –Ekonomi İlişkisi | Anlatma |
| 7 | Ekonomik Eylem, Sosyal Yapı ve “Embeddeness”. | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal Tabakalaşma | Anlatma |
| 10 | Batıda Kapitalizmin Gelişimi | Anlatma |
| 11 | Kapitalist Toplumda Toplum-Ekonomi İlişkisinin Mantığı | Anlatma |
| 12 | Azgelişmişlik Sorunu | Anlatma |
| 13 | Modernleşme Teorisi ve Ekonomik Gelişme | Anlatma |
| 14 | Bağımlılık Okulu ve Azgelişmişlik Sorunu. | Anlatma |
| 15 | Wallerstein’ın Dünya-Sistemi Yaklaşımı | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Friedland R. And Robertson A. F. (eds.), ( 1990), Beyond The Market Place: Rethinking Economy and Society, New York: Adline. | |
| 2 | Yardımcı Kaynak: Manuel Castells (2005). Kimliğin Gücü / Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1, İstanbul Bilgi Üni. Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 175 | ||