|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kavram ve temaların araştırılıp tartışılarak belirlenmesi buna uygun gravür yöntemlerinin belirlenmesi; görsel bir ifade dili geliştirme becerisinin kazanılması; sergileme yöntemlerine ilişkin seçeneklerin araştırılarak uygulanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler çinko ve bakır gravür baskı tekniklerini kavrayabilir. |
PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | çinko gravür tekniğini görsel bir ifade aracı olarak uygulayabilir. |
PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çağdaş baskı sanatları alanında eleştirel düşünmeyi kavrayabilir. |
PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Ele aldığı kavram ve temaları açıklayabilecektir. 1.1. Kavram, yöntem ve uygulama ilişkisini açıklar. 1.2. Bunlara uygun estetik bir düzlem oluşturur. 1.3. Kendisini ifade etmede bunları kullanır. 2 Temasına en uygun olan yöntemleri kullanabilecektir. 1.1 Kavram, yöntem, teknik ilişkisini kurar. 1.2 Bu ilişkide karşılaştığı sorunları temel düzeyde çözer. 1.3 Projesini amacına uygun sonuçlandırır. 3 Görsel ifade dilini geliştirebilecektir. 1.1 Görsel anlatımda özgün ilişkiler kurar. 1.2 Bu ilişkilere düşünsel arkaplan oluşturur. 1.3 Çalışmalarını sorgular, yorumlar, anlamlandırır ve yeni öneriler geliştirir. 4 Çalışmalarını sergileme mekanıyla diyaloğ içinde en etkili sunumla ortaya koyabilecektir. 1.1 Mekan ile çalışmalar arasında ilişki kurar. 1.2 Benzerlik ve karşıtlıkları degerlendirir. 1.3 Sunumu, etkileyen negatif unsurlardan arındırır. 1.4 Atmosferi/mekanı projeyle bütünleştiren bir faktöre dönüştürür. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağdaş Sanat örneklerinden gerçekleştirilen sunum | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
2 | Öğrencilerin projelerinin hazırlanması | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
3 | Projelerin değerlendirilmesi ve eleştiriler | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
4 | Projelerin Gözden geçirilerek sonuçlandırılmas | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
5 | Uygulama Çalışmaları | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
6 | Uygulama Çalışmaları | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
7 | Uygulama Çalışmaları | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deneme baskılarının alınması | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
10 | Eleştiri ve degerlendirme | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
11 | Uygulama Çalışmaları | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
12 | Uygulama Çalışmaları | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
13 | Seçenekli baskıların alınması | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
14 | Seçenekli baskıların alınması | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
15 | Son baskıların yapılması | Gösterip yaptırma, soru yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Okuma Listesi 1-Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Yapı Kredi Yayınları | |
2 | Gündüz Gülönü Kazı Resim | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çinko plaka, Çinko kazıma uçları, 300g.kağıt, baskı mürekkebi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 1 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 1 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 120 |