|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİN ERDEM KAYA, EMRE ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel müzik kavramlarını öğrenebilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzik teorisi ile ilgili temel teorik bilgileri açıklayabilir |
PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünya müzik kültürlerinden örnekler verebilir |
PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk müzik kültürlerinden örnekler verebilir |
PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Notanın tanımı, nota süre değerleri, müzik kavramları, solfej | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | müziğin tanımı, notanın tanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Ses nota ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
3 | sol anahtarı | Anlatma Yöntemi |
4 | porte üzerinde nota yerleri ve nota süre değerleri | Anlatma Yöntemi |
5 | birlik nota | Anlatma Yöntemi |
6 | ikilik nota | Anlatma Yöntemi |
7 | dörtlük nota | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | sekizlik nota | Anlatma Yöntemi |
10 | on altılık nota | Anlatma Yöntemi |
11 | sesleri değiştiren işaretler, bemol, diyez, natürel | Anlatma Yöntemi |
12 | sesleri değiştiren işaretler, bemol, diyez, natürel | Anlatma Yöntemi |
13 | ritim ve ritim kavramları | Anlatma Yöntemi |
14 | temel ritimler | Anlatma Yöntemi |
15 | solfej | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yahya Kaçar, Gülçin, Türk Musikısi Rehberi, 2009, Ankara, Akademi Yayınları, 413.s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, nota sehpası, nota tahtası, çalgı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |