|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİN ERDEM KAYA, EMRE ÜSTÜN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| müzik ses sistemi hakkında bilgi sahibi olabilme, dizi kavramını tanıyabilme, basit dizilerin özelliklerini kavrayabilme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaylı çalgıları gösterebilir |
PÇ-23 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Telli çalgıları gösterebilir |
PÇ-23 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Üflemeli çalgıları gösterebilir |
PÇ-23 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| notaların frekans ilişkilerini anlayabilme, temel müzik dizilerini kavrayabilme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk müziği ses sistemi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Türk müziği ses sistemi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Batı müziği ses sistemi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Batı müziği ses sistemi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | müzikte dizi (gam)kavramı | Anlatma Yöntemi |
| 6 | majör gam | Anlatma Yöntemi |
| 7 | minör gam | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Basit Türk müziği makamları: Çargah | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Basit Türk müziği makamları: Hüseyni | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Basit Türk müziği makamları: Hicaz | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Basit Türk müziği makamları: Uşşak | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Basit Türk müziği makamları: Rast | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Basit Türk müziği makamları: Kürdi | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Basit Türk müziği makamları: Buselik | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yahya, Kaçar, Gülçin, Türk Musikısi Rehberi, 2009, Ankara, Akademi Yayınları, 410 s. | |
| 2 | Emnalar, Atınç, Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, 1998, İzmir Ege Üniversitesi Basımevi,940 s. | |
| 3 | Yener, Serhat, Müzik Teorisi Eğitimi, 2010, Ankara, Pegem Akademi, 112 s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap, nota sehpası, nota tahtası, çalgı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 62 | ||