|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ekosistemi oluşturan ögeler ve birbirleriyle ilişkiler, ekosistemin dengesini etkileyen faktörler, çevre kirliliği ve kontrol yöntemleri, sürdürülebilir doğal kaynak yönetimi hakkında bilgi verilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Birey, populasyon, komünite ve ekosistem kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sürdürülebilirlik ve yenilenebilir kaynakların önemini tanımlayabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Biyoteknolojik gelişmeleri çevre iyileştirmesi için kullanabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ekosistemin ögeleri ve arasındaki ilişkiler, besin ağı, ekosistemin dengesini etkileyen faktörler, çevre kirliliği ve kontrol yöntemleri, doğal kaynaklardan yararlanma ve sürdürülebilir bir doğal kaynak yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ekosistemin Temel Ortamları | Konu Anlatımı |
| 2 | Biyosfer ve Ekosistem | Konu Anlatımı |
| 3 | Canlıların Enerji İhtiyacı | Konu Anlatımı |
| 4 | Fotosentez | Konu Anlatımı |
| 5 | Kemosentez | Konu Anlatımı, soru cevap |
| 6 | Ekosistemde Canlılar ve Birbirleri Arasındaki İlişkiler | Konu Anlatımı, soru cevap |
| 7 | Ortak Yaşam Şekilleri | Konu Anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ekolojik Döngüler | Konu Anlatımı |
| 10 | Karbon Döngüsü | Konu Anlatımı |
| 11 | Azot Döngüsü | Konu Anlatımı |
| 12 | Doğal Kaynaklar Ve Kirlenme | Konu Anlatımı, soru cevap |
| 13 | Kirlenmenin Ekosisteme Etkileri | Konu Anlatımı, soru cevap |
| 14 | Ekosistem Yönetimi | Konu Anlatımı, soru cevap |
| 15 | Genel Tekrar | Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmet Kocatas, Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 79 | ||