|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, ERDOĞAN ÇİÇEK, AYSEL KEKİLLİOĞLU, SEVİL SUNGUR, RECEP KARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilimsel araştırma mantığının kavranması, yöntemlerin öğrenilmesi, verilerin toplanması, derlenmesi, analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi. Etkin bir metin yazılması ve etkili olarak sunulması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Etkili sunu tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilimsel bir araştırmanın planlanması, araştırma yapılırken uygulanması gerekli aşamalar, karşılaşılacak sorunlar ve çözüm yolları, verilerin düzenlenmesi, raporlanması ve etkin bir şekilde sunulmasında dikkat edilmesi gereken hususlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel araştırma süreci; araştırma konusunun seçimi, araştırmanın sınırlarının belirlenmesi | Konu anlatımı |
| 2 | Kaynakların Taranması, Hipotez ve Strateji Geliştirme, Araştırma Stratejilerinin Belirlenmesi | Konu anlatımı |
| 3 | Araştırma Evreni ve Örnekleme, Ana Kitlenin Tanımı, Örnekleme Çevresi, Örnekleme Yöntemi | Konu anlatımı |
| 4 | Nicel Araştırma Yöntemleri; Verilerin Analize Hazırlanması, Ölçme ve Ölçme Hataları, Veri Hazırlama Süreci | Konu anlatımı |
| 5 | Nicel Araştırma Yöntemleri; Verilerin Analize Hazırlanması, Ölçme ve Ölçme Hataları, Veri Hazırlama Süreci | Konu anlatımı |
| 6 | Nitel Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırmanın Mantığı | Konu anlatımı |
| 7 | Araştırmada Kullanılan Yöntemler, İz Sürme Çalışmaları, Paydaş Analizi, Örnek Olay Yöntemi | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırma Raporunun Hazırlanması, Araştırmanın İçeriğinin Oluşturulması, Yazımda Kullanılması Gereken Üslup | Konu anlatımı |
| 10 | Araştırma Raporunun Biçim ve Kapsamı | Konu anlatımı |
| 11 | Araştırma Raporunun Yazım Kuralları | Konu anlatımı |
| 12 | Araştırma Etiği, Bilimsel Etik Kuralları | Konu anlatımı, soru cevap |
| 13 | Araştırma Raporunun Hazırlanmasında İstatistikî Uygulamalar | Konu anlatımı, soru cevap, örnek uygulama |
| 14 | Etkili sunum teknikleri | soru cevap, örnek uygulama |
| 15 | Hazırlanmış bir konunun sunumu | Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., Kılıç, E., 2012. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Şekil, Video Görüntüleri, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 15 | 14 | 210 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 14 | 210 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 10 | 80 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 528 | ||