|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm sektöründe yaygın olarak karşılaşılan spor ve oyun türlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | spor animasyonlarını bilir ve uygulayabilir |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | spor branşlarının malzemeleri, sahaları ve kuralları hakkında yorum yapabilir |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-14 Misafirlerin toplu olarak katıldığı gösteri organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
spor ve oyun kavramlarının tanımı ve tarihsel gelişimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor ve oyun kavramlarının tanımı ve tarihsel gelişimi. | konu anlatımı ve uygulama |
2 | sportif oyun türleri ve bir örnek uygulama. | konu anlatımı ve uygulama |
3 | çocuk oyunları ve bir örnek uygulama. | konu anlatımı ve uygulama |
4 | geleneksel oyunlar ve bir örnek uygulama. | konu anlatımı ve uygulama |
5 | voleybol/basketbol/hentbol gibi top ile oynanan takım sporlarının karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama |
6 | yürüyüş/tırmanma/ kampçılık gibi doğa sporlarının karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama |
7 | su sporları, türleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | binicilik/okçuluk/atlı cirit gibi geleneksel sporların karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama |
10 | kort tenisi/masa tenisi/badminton gibi raket ile oynanan sporların karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama |
11 | spor yaralanmaları ve basit ilk yardım teknikleri | konu anlatımı ve uygulama |
12 | spor yaralanmaları ve basit ilk yardım teknikleri | konu anlatımı ve uygulama |
13 | turizm sektöründe yaygın görülen spor animasyonları. | konu anlatımı ve uygulama |
14 | turizm sektöründe yaygın görülen spor animasyonları. | konu anlatımı ve uygulama |
15 | turizm sektöründe yaygın görülen spor animasyonları. | konu anlatımı ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | megep.meb.gov.tr, Eğlence Hizmetleri, Takım Sporları, 2007 | |
2 | megep.meb.gov.tr, Eğlence Hizmetleri, Bireysel Sporları, 2006 | |
3 | Metin YENİGÜN,Spor Kitabı öğretmen ve öğrenciler için spor oyun kuralları, detay yayıncılık, 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |