|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ABANOZ (fatihabanoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATİH ABANOZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektk |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılap tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı'nın yıkılış sürecini tartışabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı'nın yıkılışı ile I. Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Milli mücadele sürecini tartışabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketler | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (Savaşlar) | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurumu I,II | |
2 | Nutuk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |