|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA ALTINAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil ve dilin özelliklerini belirtebilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini gösterebilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçe yazım kurallarını kullanabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil nedir? Dillerin doğuşu. Dil düşünce bağlantısı. Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı. Dünya dilleri ve Türkçe. Türk dilinin tarihçesi. Ses bilgisi. Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler. Yapı bilgisi. Yapım ekleri, Çekim ekleri. Kelime, anlam derecelerine göre kelimeler, Anlam ilişkilerine göre kelimeler yapı bakımından kelime çeşitleri. Kelime türleri. Bağlaç grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler sayı grubu, birleşik fiiller. Cümle, cümlenin öğeleri, cümle çeşitleri.Yazım kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dil nedir? Dillerin doğuşu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Dil düşünce bağlantısı, Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Dünya dilleri ve Türkçe | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Türk Dilinin tarihçesi | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Ses bilgisi | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Yapı bilgisi. Yapım ekleri. çekim ekleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapı bilgisi. Yapım ekleri. çekim ekleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Kelime türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Kelime grupları, isim tamlaması,sıfat tamlaması, kısaltma grupları, ünvan grubu, edat grubu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Bağlaç Grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler, sayı grubu, birleşik fiiller | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Cümle, A- Cümlenin Öğeleri B- Cümle Çeşitleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Noktalama İşaretleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Yazım kuralları | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi | |
2 | Prof. Dr. Zeynep Korkmaz - Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi) | |
3 | Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 59 |