|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmak, kişilerarası, kurumsal, kitle iletişimine yönelik kavramları incelemek ve iletişimin ana unsurlarını anlamaya ve uygulamaya yönelik temel bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkla ilişkilerin amacı, önemi, hedefleri ve nitelikleri hakkında kavrayış geliştirebilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel güvenlik hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini kavrayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hedef-kitlenin halkla ilişkiler faaliyetlerindeki önemini kavrayabilir ve hedef-kitleye uygun halkla ilişkiler stratejiler üretebilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Halkla ilişkilerin propaganda, reklam ve pazarlama ile ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişimin Kavramsal Çerçevesi ve İletişim Türleri,letişimde Sistem Yaklaşımı, İkna,Temel İkna Teknikleri,Kimlik-İtibar-İmaj, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesinin Çizilmesi,Halkla İlişkilerin Nitelikleri ve Önemi,Kişilerarası İletişim,Sözsüz İletişim ve Soft Beceriler, Sözsüz İletişim Uygulamaları,Doğru Konuşma (Diksyon),Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İçeriğinin İncelenmesi, Öğrencilerin Elde Edecekleri Kazanımların Öneminin Tartışılması | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
2 | İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
3 | İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
4 | Kişilerarası İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
5 | Kişilerarası İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
6 | Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
7 | Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
10 | İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
11 | İletişim ve İkna | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
12 | İletişim ve İkna | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
13 | İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
14 | İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
15 | Kurumsal İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bahar Urhan Torun Sotf Beceriler | |
2 | Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir? | |
3 | Ahmet Kalender- Mehmet Fidan Halkla ilişkiler | |
4 | Etkili İletişim Becerileri-Prof.Dr.Nilüfer Sezer-Prof. Dr. S. Ece Karadoğan Doruk | |
5 | C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2682 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1648 HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Yazar Prof.Dr. Mustafa ÖZODAŞIK (Ünite 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) Editör Dr.Öğr.Üyesi Fatma Seçil BANAR | |
6 | https://cdn-acikogretim.istanbul.edu.tr/auzefcontent/20_21_Guz/etkili_iletisim_becerileri/7/index.html#ek_kaynaklar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |