| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		BETÜL ŞİMŞEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmak, kişilerarası, kurumsal, kitle iletişimine yönelik kavramları incelemek ve iletişimin ana unsurlarını anlamaya ve uygulamaya yönelik temel bakış açısı kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halkla ilişkilerin amacı, önemi, hedefleri ve nitelikleri hakkında kavrayış geliştirebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Özel güvenlik hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Hedef-kitlenin halkla ilişkiler faaliyetlerindeki önemini kavrayabilir ve hedef-kitleye uygun halkla ilişkiler stratejiler üretebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Halkla ilişkilerin propaganda, reklam ve pazarlama ile ilişkisini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| İletişimin Kavramsal Çerçevesi ve İletişim Türleri,letişimde Sistem Yaklaşımı, İkna,Temel İkna Teknikleri,Kimlik-İtibar-İmaj, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesinin Çizilmesi,Halkla İlişkilerin Nitelikleri ve Önemi,Kişilerarası İletişim,Sözsüz İletişim ve Soft Beceriler, Sözsüz İletişim Uygulamaları,Doğru Konuşma (Diksyon),Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders İçeriğinin İncelenmesi, Öğrencilerin Elde Edecekleri Kazanımların Öneminin Tartışılması | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 2 | İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 3 | İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 4 | Kişilerarası İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 5 | Kişilerarası İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 6 | Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 7 | Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 10 | İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 11 | İletişim ve İkna | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 12 | İletişim ve İkna | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 13 | İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 14 | İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 15 | Kurumsal İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bahar Urhan Torun Sotf Beceriler | |
| 2 | Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir? | |
| 3 | Ahmet Kalender- Mehmet Fidan Halkla ilişkiler | |
| 4 | Etkili İletişim Becerileri-Prof.Dr.Nilüfer Sezer-Prof. Dr. S. Ece Karadoğan Doruk | |
| 5 | C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2682 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1648 HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Yazar Prof.Dr. Mustafa ÖZODAŞIK (Ünite 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) Editör Dr.Öğr.Üyesi Fatma Seçil BANAR | |
| 6 | https://cdn-acikogretim.istanbul.edu.tr/auzefcontent/20_21_Guz/etkili_iletisim_becerileri/7/index.html#ek_kaynaklar | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.ders kitabı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 15 | 45 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 15 | 45 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 171 | ||