Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / ÖGK 104 - ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA

Kodu: ÖGK 104 Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BETÜL ŞİMŞEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmak, kişilerarası, kurumsal, kitle iletişimine yönelik kavramları incelemek ve iletişimin ana unsurlarını anlamaya ve uygulamaya yönelik temel bakış açısı kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halkla ilişkilerin amacı, önemi, hedefleri ve nitelikleri hakkında kavrayış geliştirebilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir.
PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir.
PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir.
PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Özel güvenlik hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini kavrayabilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir.
PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir.
PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir.
PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hedef-kitlenin halkla ilişkiler faaliyetlerindeki önemini kavrayabilir ve hedef-kitleye uygun halkla ilişkiler stratejiler üretebilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir.
PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir.
PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir.
PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Halkla ilişkilerin propaganda, reklam ve pazarlama ile ilişkisini açıklayabilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir.
PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir.
PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir.
PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişimin Kavramsal Çerçevesi ve İletişim Türleri,letişimde Sistem Yaklaşımı, İkna,Temel İkna Teknikleri,Kimlik-İtibar-İmaj, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesinin Çizilmesi,Halkla İlişkilerin Nitelikleri ve Önemi,Kişilerarası İletişim,Sözsüz İletişim ve Soft Beceriler, Sözsüz İletişim Uygulamaları,Doğru Konuşma (Diksyon),Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders İçeriğinin İncelenmesi, Öğrencilerin Elde Edecekleri Kazanımların Öneminin Tartışılması Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
2 İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
3 İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
4 Kişilerarası İletişim Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
5 Kişilerarası İletişim Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
6 Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
7 Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
8 Ara Sınav
9 İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
10 İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
11 İletişim ve İkna Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
12 İletişim ve İkna Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
13 İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
14 İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
15 Kurumsal İletişim Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum, örnekleme.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bahar Urhan Torun Sotf Beceriler
2 Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir?
3 Ahmet Kalender- Mehmet Fidan Halkla ilişkiler
4 Etkili İletişim Becerileri-Prof.Dr.Nilüfer Sezer-Prof. Dr. S. Ece Karadoğan Doruk
5 C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2682 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1648 HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Yazar Prof.Dr. Mustafa ÖZODAŞIK (Ünite 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) Editör Dr.Öğr.Üyesi Fatma Seçil BANAR
6 https://cdn-acikogretim.istanbul.edu.tr/auzefcontent/20_21_Guz/etkili_iletisim_becerileri/7/index.html#ek_kaynaklar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 9 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120