|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ EMRE SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Sınıf dışı uygulama var. | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencileri bilimsel ve kültürel etkinliklere teşvik etmek, bu tür etkinliklere olan ilgi ve tutumlarını artırmak, katılımlarını sağlamak, onlara yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi paylaşma ve öğrenme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel etkinliklerin önemini açıklayabilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürel etkinliklerin önemini açıklayabilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini gösterebilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sosyal becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Bilimsel ve kültürel etkinliklere olan ilgisini geliştirebilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Bilimsel ve kültürel etkinliklere ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılmada isteklilik gösterebilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci geliştirebilir. |
PÇ-44 Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-47 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel, kültürel ve sosyal etkinliklere katılma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
2 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
3 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
4 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
5 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
6 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
7 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | BBilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
10 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
11 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
12 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
13 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
14 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
15 | Bilimsel toplantı, seminer, sanatsal-kültür gezileri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma... | Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilimsel Öğelerin Kavranabilirliği | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | 16 | 2 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
Ders dışı katıldığı etkinlikler. | 4 | 11 | 44 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |