|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, Türk sosyologlarının kuramsal, kavramsal ve yöntemsel bakış açıları hakkında bilgi kazandırmaktır. Dersin bir diğer amacı, söz konusu isimlerin günümüz sosyolojisinin şekillenmesindeki etkileri ve Türk toplumunun sosyolojik analizinde öğrenciler için birer referans noktası oluşturmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'de sosyoloji geleneği hakkında fikir sahibi olabilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'de sosyoloji alanında yapılan temel çalışmaları tanımlayabilir. |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'de günümüzde mevcut toplumsal yapıyı sosyolojik açıdan ddeğerlendirebilir |
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, S. F. Ülgener, M. Kıray, Ş. Mardin, N. Göle, K. Tuna gibi yakın dönem Türk sosyologlarını içerir. Bu sosyologların gerçekleştirdikleri çalışmalardan örneklere yer verilerek sosyolojik yaklaşımları ayrıntılı bir şekilde ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye’de sosyolojinin gelişimi | sözlü anlatım |
2 | Türk sosyolojisinde ekoller | sözlü anlatım |
3 | Behice Boran sosyolojisi | sözlü anlatım |
4 | Behice Boran sosyolojisi | sözlü anlatım |
5 | Mübeccel B. Kıray sosyolojisi | sözlü anlatım |
6 | Mübeccel B. Kıray sosyolojisi | sözlü anlatım |
7 | Baykan Sezer | sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Korkut Tuna | sözlü anlatım |
10 | Cihat Özönder | sözlü anlatım |
11 | Nilüfer Göle | sözlü anlatım |
12 | Nilüfer Göle | sözlü anlatım |
13 | Şerif Mardin | sözlü anlatım |
14 | Sabri F. Ülgener | sözlü anlatım |
15 | Sabri F. Ülgener | sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdemir,Çağatay. (Der.). (2008). Türkiye’de Sosyoloji: İsimler Eserler. Ankara: Phoenix. | |
2 | Kongar,Emre. (1982). Türk Toplum Bilimcileri 1-2. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
3 | Kaçmazoğlu, H. Bayram. (2013). Türk sosyoloji Tarihi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Doğu Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar ve Türk Sosyologlarının orijinal metinlerinden örnekler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |