Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Serbest zamanları değerlendirme bilinci kazandırabilir. |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Dünya'da ve Türkiye'de boş zamanın gelişimini tanımlayabilir |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Boş zaman ve toplum ilişkisi karamlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Zaman, boş zaman, serbest zaman, rekreasyon, çalışma gibi konu ile ilgili temel kavramların analizi. Serbest zamanın tarihsel bakımdan ele alınması. Serbest zamana yönelik teorik tartışmalar. Serbest zamanın temel sosyal kurumlarla (aile, eğitim din vb.) ilişkisi. Demografik değişkenler çerçevesinde serbest zaman faaliyetleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Serbest zamanlara ilişkin temel kavramlar
|
sözlü anlatım |
2 |
Serbest zamanlara ilişkin temel kavramlar |
sözlü anlatım |
3 |
İlk ve Orta Çağ'da serbest zaman |
sözlü anlatım |
4 |
Modern dönemde serbest zaman |
sözlü anlatım |
5 |
Postmodern dönem ve serbest zaman |
sözlü anlatım |
6 |
Serbest zaman teorileri |
sözlü anlatım |
7 |
Serbest zaman teorileri |
sözlü anlatım |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Serbest zaman teorileri
|
sözlü anlatım |
10 |
Aile ve serbest zaman |
sözlü anlatım |
11 |
Eğitim ve serbest zaman |
sözlü anlatım |
12 |
Din ve serbest zaman |
sözlü anlatım |
13 |
Demografik değişkenler ve serbest zaman |
sözlü anlatım |
14 |
Gelecekte serbest zamanlar |
sözlü anlatım |
15 |
Genel değerlendirme |
sözlü anlatım |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Bıçakçı, Hakan (2011), Boş Zaman, İletişim Yayınevi, İstanbul |
2 |
Tezcan, M. (1993). Boş Zamanlar Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara. |
3 |
Aydoğan, F. (2000). Medya ve Serbest Zaman, Om Yayınevi, İstanbul. |
4 |
Kılıç, M. (2017). Gençlik Şiddet ve Serbest zaman. İstanbul: Doğu Kütüphanesi. |
5 |
Karaküçük, Suat. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
1)Tezcan, M. (1994), Boş Zamanlar Sosyolojisi, Atilla Yayınevi, İstanbul.
2)Gökdeniz, A., Hacıoğlu, N. ve Dinç, Y. (2009), Boş zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
3) Köse, N. & Yılmaz, H. (2016). “Serbest Zaman ve Ev Kadınları: Nevşehir Örneği, TURKISH STUDIES, Volume , p. 596-604.
4) Cogito, (1997). Çalışmak Yorar, 12. sayı İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
5)Aytaç, Ö. (2002). “Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar”, Fırat Üni. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt l2, Sayı l. ss. 231-260.
6)Aytaç, Ö. (2004). “Kapitalizm ve Hegemonya İlişkileri Bağlamında Boş Zaman”, C. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 28, Sayı 2, ss.115-138.
7)Aytaç, Ö. (2005). “Kapitalizm ve Boş Zaman”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss.1-22.
8) Aytaç, Ö.(2006). “Boş Zamanın Değişen Yüzü: Yaşam Deneyimleri ve Kimlik İnşası” Sosyoloji Dergisi, Sayı 15, ss. 57-91.
9) Gorz, A. (2007). İktisadi Aklın Eleştirisi (2. Baskı), çev. Işık Ergüden, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
10)Riesman, D. (2016). Yalnız Kalabalık (Çev. Y.). Ankara: Heretik
11) Veblen, T. B. (2105). Aylak Sınıfın Teorisi. Ankara: Heretik Yay.
12)Tekin, A. (2009). Rekreasyon. Muğla: Ata Ofset Matbaacılık. |