|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimi ve işletmeye geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İktisat, işletme, pazarlama kavramlarını ve muhasebe tekniklerini bilir. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bireysel olarak disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Üretim,pazarlama ve finans konuları hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İşletme fonksiyonlarını öğrenir |
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İşletmeciliğin kavramasal boyutları, tarihi gelişimi, üretim faktörleri, girişim, girişimci-yönetici kavramları, işletmenin sorumlulukları, işletmenin nitelikleri, amaçları, baskı/çıkar grupları, işletmenin sınıflandırılması, işletmenin çevresi, büyüklüğü ve kapasite kullanımı, işletmelerin kuruluş çalışmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İşletmecilik ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi |
| 2 | İşletmelerin Tarihsel Gelişimi ve Amaçları | Anlatma Yöntemi |
| 3 | İşletmenin Çevresi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | İşletmelerin Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
| 5 | İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İşletme Fonksiyonları, Yönetim | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Üretim | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pazarlama | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Muhasebe | Accounting |
| 11 | Finansman | Anlatma Yöntemi |
| 12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Halkla İlişkiler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | AR-GE İnovasyon | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | KARACA Şükran& ÖZBAKIR UMUT Meftune(2019), Genel İşletme,Detay yayıncılık Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||