Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / BKE101 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: BKE101 Adı: BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLEYHA GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerimizi değişen modern dünyanın koşullarına adepte etmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel etkinliklerin önemini kavrayabilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kültürel etkinliklerin önemini kavrayabilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Sosyal becerilerini geliştirebilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Bilimsel ve kültürel etkinliklere olan ilgisini artırabilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Bilimsel ve kültürel etkinliklere ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılmada isteklilik gösterebilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci oluşturabilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimsel, kültürel ve sosyal etkinliklere katılma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
2 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
3 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
4 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
5 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
6 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
7 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin her türlü bilimsel ve kültürel Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
10 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
11 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
12 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
13 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
14 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
15 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türk ve Dünya Klasiklerine ait farklı kitaplar kültürel etkinlik olarak tavsiye edilmekte ve değerlendirilmektedir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilimsel ya da kültürel etkinliğin niteliğine göre dersin malzemeleri farklılık arz etmektedir

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor 16 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
4 12 48
0
Toplam İş Yükü 90