Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM104 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM104 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLEYHA GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Müşteri ilişkileri yönetiminin önemini anlatmak, müşterilerle iletişimde yaratıcı çözümler üretebilmek için vizyon kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşteri kavramını çok yönlü olarak ele alabilir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hakim olabilir. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müşteri ilişkileri Yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanıyabilir. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Müşteri ilişkileri yönetimine eleştirel yaklaşabilir. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders örgütlerde müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili konuları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri ilişkileri Yönetimine giriş Konu anlatımı, tartışma
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin yapısı ve özellikleri Konu anlatımı, tartışma
3 İlişkisel pazarlama yaklaşımı Konu anlatımı, tartışma
4 Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları Konu anlatımı, tartışma
5 Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü Konu anlatımı, tartışma
6 İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları Konu anlatımı, tartışma
7 Müşteri kazanma ve tutma Konu anlatımı, tartışma
8 Ara Sınav
9 Müşteri şikâyetleri yönetimi Konu anlatımı, tartışma
10 Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi Konu anlatımı, tartışma
11 Müşteri Yaşamboyu Değeri analizi Konu anlatımı, tartışma
12 Müşteri değeri hesaplamada kullanılan teknik yöntemler Konu anlatımı, tartışma
13 Müşteri Veritabanı oluşturma Konu anlatımı, tartışma
14 Bütünleşik Müşteri İlişkileri Yönetim Stratejileri Konu anlatımı, tartışma
15 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Geleceği Konu anlatımı, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120