|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNAN GÜMÜŞ (sinangumus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET YAŞAR ARCA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere büroları tanıtmak, büro hizmetlerini öğretmek ve büro yönetimi ve örgütsel davranış konuları ile ilgili temel bilgiler verilerek büro yöneticiliğine hazırlanılması. Öğrencilere büroları tanıtmak, büro hizmetlerini öğretmek ve büro yönetimi ve örgütsel davranış konuları ile ilgili temel bilgiler verilerek büro yöneticiliğine hazırlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bürolarda Çalışanların Meydana Getirdiği Formel Ve Informel Iletişim Ortamını Kavrayabilir. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Büroların Tasarlanmasında Ergonomiden Faydalanabilir. |
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Büro Yönetimi Ve Büroların Işleyişi Hakkında Gerekli Bilgiye Sahip Olur |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İletişim sürecini bilir. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Toplumsal yaşam içinde iletişim olgusunun önemini kavrayabilir. |
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetim ve büro yönetimi ile ilgili temel. Örgüt yönetimi ve büro yönetimi alanında yaşanan gelişmeler. Örgüt yönetimi içinde büro yönetiminin, büro faaliyetlerinin yerine getirilmesini sağlayacak yöntemler, büro verimliliği ve etkinliğinde plânlama, örgütleme, yöneltme ve denetim etkinliği. Dosyalamanın ve arşivlemenin önemi. İletişimin kodlama, iletme ve bilgi kullanımı, gönderici ve alıcı arasındaki mesajın etkin iletim yolları, iletişim etkinliğinin artırılması. organizasyonlarda iletişimin yeri. Örgütsel iletişimin; iş tatmini, çalışma barışı, örgütsel çalışmanın giderilmesi, örgütsel bağlılık ve sağlık konusundaki rolü. . | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Büro Tanımı, büro türleri, Büro çalışanları kavramı, büro çalışanının genel özellikleri | Konu Anlatımı, soru-cevap |
2 | Büro yöneticisinin temel özellikleri | Konu Anlatımı, soru-cevap |
3 | Yönetim, yönetimin temel özellikleri, Büro yöneticisinin temel özellikleri, yönetimin kademeleri | Konu Anlatımı, soru-cevap |
4 | Yöneticilerinin yönetsel becerileri, büro yönetimi, Klasik ve çağdaş büro yönetimi, | Konu Anlatımı, soru-cevap |
5 | Yönetim fonksiyonu ve bürolarda planlama | Konu Anlatımı, soru-cevap |
6 | Zaman ve hareket etüdü | Konu Anlatımı, soru-cevap |
7 | Bürolarda ergonomik tasarım | Konu Anlatımı, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim Kavramı | Konu Anlatımı, soru-cevap |
10 | İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları | Konu Anlatımı, soru-cevap |
11 | İletişimin İşleyiş Modelleri | Konu Anlatımı, soru-cevap |
12 | İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması | Konu Anlatımı, soru-cevap |
13 | Örgütlerde İletişim | Konu Anlatımı, soru-cevap |
14 | Örgütsel İletişimin Yönetimi | Konu Anlatımı, soru-cevap |
15 | Örgütlerde Algılama | Konu Anlatımı, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Topaloğlu Melih, Koç Hakan, Büro Yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara. 2005 | |
2 | Göral Ramazan, Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Mikro Yayınları, Ankara. 2003 | |
3 | Tutar, Hasan ,(2015), Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri , Seçkin Yayınları, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |