Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM219 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM219 Adı: ÇAĞRI MERKEZLERİ İÇİN SATIŞ TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Satış tekniklerini öğretmek, örnek olaylar ve uygulamalarla satışçı niteliği kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Satış gücü, satışçı, müşteri ve hizmet bilincinin netleşmesi PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Satış ilkeleri ve taktiklerinin öğrenilmesi PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Etkin iletişim aktif dinleme, etkili sunum becerilerinin geliştirilmesi PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Satış görüşmesine hazırlık yapabilme PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Satışın gerçekleştirilmesi, satış kapama işleminin kavranması PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel satış tekniklerinin öğrenilmesi, örnek ve uygulamalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Satış, pazarlama, satış gücü, satışçı, müşteri ve satış süreci, satışın tarihsel gelişimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
2 Satış, pazarlama, satış gücü, satışçı, müşteri ve satış süreci, satışın tarihsel gelişimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
3 Satış Kanalları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
4 Satış Yaklaşımları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
5 Çağrı Merkezleri İçin Satış Teknikleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
6 Telesatış Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
7 Telesatışçı kimdir? Telesatışçının özellikleri Telesatışçının görevleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Satış Sürecinin Etkin Yönetimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
10 Telesatış Süreçleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
11 Çağrı Merkezlerinde Satış Sürecinde "SCRIPT" kullanımı Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
12 Çağrı Merkezlerinde Bankacılık, Finansman ve Sigortacılık Hizmetlerinin Satışı Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
13 Çağrı Merkezlerinde Telekomünikasyon ve Bilgi Teknolojileri Hizmetlerinin Satışı Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
14 Çağrı Merkezlerinde Sağlık ve Turizm Sektörü Hizmetlerinin Satışı Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
15 Satış Ekiplerinin Yönetimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yükselen, Cemal , Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2007.
2 Tunçer, Polat, Satış Teknikleri, Ekim Basım Yayın Dağıtım, Ankara, 2017.
3 Kotler, Philip; Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayım, İstanbul, 2003.
4 Çağrı Merkezleri İçin Temel Satış Teknikleri, Atatürk Üniversitesi AÖF, Erzurum, 2013
5 İknanın Psikolojisi, Robert B. Cialdini, Mediacat Yayıncılık, İstanbul, 2022
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90