|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EVREN ARI (evrenari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalitenin ne olduğunu ve örgütlerde kalitenin sağlanması hakkında değerlendirme yapabilir |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kalitenin oluşturulmasında gerekli yöntemlerin öğrenilmesi ve beceri kazanılması konusunda değerlendirme yapabilir |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kalitenin tarihsel gelişimi hakkındaki sorulara cevap verebilir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kalite çemberleri oluşturabilir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Toplam kalite yönetiminin özellikleri konusunda değerlendirme yapabilir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Rakip firmalar hakkında karşılaştırmalar yapabilir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Kalite yönetimine katkıda bulunan bilim adamlarının fikirleri hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Kalite iyileştirme araçları hakkında değerlendirme yapabilir |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Hangi maliyet kalemlerinin düşürülerek kalitenin artırılacağı konusunda bilgi sahibi olur |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Kalite yönetim sistemleri hakkında değerlendirme yapabilir |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalite kavramı, Sandart ve standardizasyon, standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, yönetim kalitesi ve standartları, çevre standartları, kalite yönetim sistemi modelleri, stratejik yönetim, yönetime katılma, süreç yönetim sistemi, kaynak yönetimi sistemi, efqm mükemmellik modeli. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalitenin Temelleri, Kalite Kavramı ve Kalitenin Boyutları | anlatma yöntemi |
2 | Kalitenin Tarihsel Gelişimi | anlatma yöntemi |
3 | Kalitenin Amaçları, Kalitenin İşletmeler İçin Anlamı ve Önemi | anlatma yöntemi |
4 | Kaliteyi Etkileyen Faktörler | anlatma yöntemi |
5 | Toplam Kalite Yönetimi | anlatma yöntemi |
6 | TKY nin Amaçları ve Özellikleri | anlatma yöntemi |
7 | TKY nin İlkeleri | anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | TKY nin Yararları ve TKY Engelleyen Faktörler | anlatma yöntemi |
10 | Kalite Çemberleri Tanımı ve İşleyişi | anlatma yöntemi |
11 | Standart ve Standardizasyon, Standart Türleri | anlatma yöntemi |
12 | Türk Standartlar Enstitüsü Görev ve Faaliyetleri | anlatma yöntemi |
13 | Kalite Yönetim Sistemleri | anlatma yöntemi |
14 | Kalite Yönetim Sisteminde Kullanılan Dökümanlar | anlatma yöntemi |
15 | Genel tekrar | anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doç.Dr. TUNA mUHARREM, GÜLER İlkay(2012) Kalite Yönetim Sistemleri, Detay Yayıncılık ,Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, ders kitabı, projeksiyon cihazı, lap top. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |