Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Marka yönetimi ile ilgili temel kavramları tartışabilecektir. |
PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Marka yönetebilecektir. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Marka yönetimi süreçlerinin başarısını arttırabilecek faktörlere hüküm verir. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Marka yönetimi sürecinde karşılaşılan güçlükleri analiz eder. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
. Küreselleşen pazarda marka yönetimini planlar. |
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Değişen rekabet ve pazar ortamında markanın/markalaşmanın kazandığı öneme dikkat çekilerek, çağdaş pazarlama yönelimleri paralelinde marka yönetimi olgusunun uygulamada ve akademik bağlamda geçirdiği evreleri ve gelişim alanlarını ele almaktadır. Ders kapsamında işlenen başlıca konular arasında marka yapılandırma ve yönetimi, marka statüsü, marka denkliği, marka kimliği ve marka imajı, marka çağrışımları ve konumlandırma ilişkisi ile stratejik marka yönetimi yer almaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Marka Nedir, Ürün ve Marka Ayrımı, Yeni Ürün Geliştirilmesi, Ürün Hatlarının ve Markaların Yönetilmesi ve Ürün Hattı Kararları |
Konu anlatımı, tartışma |
2 |
Markalama Kararları, Markanın İşlevleri, Neler Markalanabilir, Marka Oluşturma Süreci |
Konu anlatımı, tartışma |
3 |
Marka Sahipliği Seçenekleri, Üretici ve Aracı Markaları ile Jenerik Markalar |
Konu anlatımı, tartışma |
4 |
Markanın Görsel Bileşenleri (İsim, Logo, Amblem, Slogan, Renk, Ambalaj), Markanın Tescili
|
Konu anlatımı, tartışma |
5 |
Marka Bileşenleri, Marka Kimliği ve Kişiliği |
Konu anlatımı, tartışma |
6 |
Marka İmajı, Marka Değeri |
Konu anlatımı, tartışma |
7 |
Marka Denkliği (Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite) |
Konu anlatımı, tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Marka Denkliği (Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite) |
Konu anlatımı, tartışma |
10 |
Marka Denkliği (Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite)
|
Konu anlatımı, tartışma |
11 |
Markanın Konumlandırılması ve Algılama Haritaları |
Konu anlatımı, tartışma |
12 |
Marka Genişleme Stratejileri |
Konu anlatımı, tartışma |
13 |
Marka İletişimi |
Konu anlatımı, tartışma |
14 |
Stratejik Marka Yönetimi Aşamaları
|
Konu anlatımı, tartışma |
15 |
Global Marka Yönetimi |
Konu anlatımı, tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Mandel, I.M., Rosenberg, L.; “Marketing”, Prentice Hall Inc., Engle-wood Cliffs, New Jersey, 1981. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|