Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM203 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM203 Adı: MARKA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLEYHA GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Marka yönetimi ile ilgili temel kavramları tartışabilecektir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Marka yönetebilecektir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Marka yönetimi süreçlerinin başarısını arttırabilecek faktörlere hüküm verir. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Marka yönetimi sürecinde karşılaşılan güçlükleri analiz eder. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 . Küreselleşen pazarda marka yönetimini planlar. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Değişen rekabet ve pazar ortamında markanın/markalaşmanın kazandığı öneme dikkat çekilerek, çağdaş pazarlama yönelimleri paralelinde marka yönetimi olgusunun uygulamada ve akademik bağlamda geçirdiği evreleri ve gelişim alanlarını ele almaktadır. Ders kapsamında işlenen başlıca konular arasında marka yapılandırma ve yönetimi, marka statüsü, marka denkliği, marka kimliği ve marka imajı, marka çağrışımları ve konumlandırma ilişkisi ile stratejik marka yönetimi yer almaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Marka Nedir, Ürün ve Marka Ayrımı, Yeni Ürün Geliştirilmesi, Ürün Hatlarının ve Markaların Yönetilmesi ve Ürün Hattı Kararları Konu anlatımı, tartışma
2 Markalama Kararları, Markanın İşlevleri, Neler Markalanabilir, Marka Oluşturma Süreci Konu anlatımı, tartışma
3 Marka Sahipliği Seçenekleri, Üretici ve Aracı Markaları ile Jenerik Markalar Konu anlatımı, tartışma
4 Markanın Görsel Bileşenleri (İsim, Logo, Amblem, Slogan, Renk, Ambalaj), Markanın Tescili Konu anlatımı, tartışma
5 Marka Bileşenleri, Marka Kimliği ve Kişiliği Konu anlatımı, tartışma
6 Marka İmajı, Marka Değeri Konu anlatımı, tartışma
7 Marka Denkliği (Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite) Konu anlatımı, tartışma
8 Ara Sınav
9 Marka Denkliği (Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite) Konu anlatımı, tartışma
10 Marka Denkliği (Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımları, Algılanan Kalite) Konu anlatımı, tartışma
11 Markanın Konumlandırılması ve Algılama Haritaları Konu anlatımı, tartışma
12 Marka Genişleme Stratejileri Konu anlatımı, tartışma
13 Marka İletişimi Konu anlatımı, tartışma
14 Stratejik Marka Yönetimi Aşamaları Konu anlatımı, tartışma
15 Global Marka Yönetimi Konu anlatımı, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mandel, I.M., Rosenberg, L.; “Marketing”, Prentice Hall Inc., Engle-wood Cliffs, New Jersey, 1981.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60