Kodu: GCM209 |
Adı: ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ VE İLK YARDIM HİZMETLERİ |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 2 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
2 / Güz |
Ders Düzeyi |
Önlisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
PINAR GÜNER KOÇAK, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, sağlık hizmetlerini değerlendirmek, acil sağlık hizmetlerini değerlendirmek, Türkiye’de acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek, Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısını değerlendirmek, ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek, Türkiye’de ambulans donanımlarını ayırt etmek, Türkiye’de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek, Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak, paramediğin yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek, görev organizasyonu yapmak, kendi güvenliğini sağlamak, hasta/yaralı güvenliğini sağlamak, ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak. |
Dersin İçeriği |
Kriz ve krizin özellikleri, Örgütsel krizin kaynakları, Kriz süreci ve sonuçları, Kriz ve plan dışı
değişimin yönetimi, Kriz döneminin yönetimi ve aşamaları, Kriz döneminde insan kaynakları yönetimi,
Kriz sonrası yönetim, Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler ve iletişim, Kriz ortamında stres yönetimi, Stres
faktörleri, Örgütsel stres, Stresin bireyler üzerindeki etkisi Stresle başa çıkma yöntemleri, Stresle başa
çıkma yöntemleri incelenmektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Acil Çağrı Hizmetleri Tanımlar, Açh'nin Gelişimi, Unsurları ve Sunumu |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Acil Çağrı Hizmetlerinin İlkeleri |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Acil Çağrı Hizmetlerinde Avrupa'nın Etkisi |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Avrupa'da Tek Acil Çağrı Numarası Uygulamasının Sorumlulukları |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Uygulama Örnekleri |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Türkiye'de Acil Çağrı Hizmetleri |
Anlatma Yöntemi |
7 |
Türkiye'de Acil Çağrı Hizmetleri, Gelişimi ve Unsurları |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Türkiye'de Acil Çağrı Hizmetleri İlkelerine Uyum |
Anlatma Yöntemi |
10 |
Türkiye Açh'de AB Etkisi |
Anlatma Yöntemi |
11 |
Acil Çağrı Karşılama Sistemi |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Arayanın Yönetimi ve Telefonla Etkili İletişim |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Özel Arayan Grupları ve Acil Çağrı Karşılamada Stres Yönetimi |
Anlatma Yöntemi |
14 |
Acil Çağrı Merkezi Yazılımı Çağrı Alıcı Modülü |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Acil Çağrı Merkezi Yazılımı Çağrı Alıcı Modülü |
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ders notları, Çağrı yönetim firmaları web sayfası |
2 |
Kamu Hizmetlerinde Etkinlik Acil Çağrı Hizmetleri- Sülün Evinç Torlak, Ali Ekşi |
3 |
112 Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi- Haluk Tanrıverdi |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|