Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM209 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM209 Adı: ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ VE İLK YARDIM HİZMETLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
PINAR GÜNER KOÇAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, sağlık hizmetlerini değerlendirmek, acil sağlık hizmetlerini değerlendirmek, Türkiye’de acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek, Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısını değerlendirmek, ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek, Türkiye’de ambulans donanımlarını ayırt etmek, Türkiye’de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek, Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak, paramediğin yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek, görev organizasyonu yapmak, kendi güvenliğini sağlamak, hasta/yaralı güvenliğini sağlamak, ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 KPI Eğitimi PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Servis Seviyesi PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cevaplama Oranı PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Geri dönülmeyen çağrı PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kriz ve krizin özellikleri, Örgütsel krizin kaynakları, Kriz süreci ve sonuçları, Kriz ve plan dışı değişimin yönetimi, Kriz döneminin yönetimi ve aşamaları, Kriz döneminde insan kaynakları yönetimi, Kriz sonrası yönetim, Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler ve iletişim, Kriz ortamında stres yönetimi, Stres faktörleri, Örgütsel stres, Stresin bireyler üzerindeki etkisi Stresle başa çıkma yöntemleri, Stresle başa çıkma yöntemleri incelenmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Acil Çağrı Hizmetleri Tanımlar, Açh'nin Gelişimi, Unsurları ve Sunumu Anlatma Yöntemi
2 Acil Çağrı Hizmetlerinin İlkeleri Anlatma Yöntemi
3 Acil Çağrı Hizmetlerinde Avrupa'nın Etkisi Anlatma Yöntemi
4 Avrupa'da Tek Acil Çağrı Numarası Uygulamasının Sorumlulukları Anlatma Yöntemi
5 Uygulama Örnekleri Anlatma Yöntemi
6 Türkiye'de Acil Çağrı Hizmetleri Anlatma Yöntemi
7 Türkiye'de Acil Çağrı Hizmetleri, Gelişimi ve Unsurları Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de Acil Çağrı Hizmetleri İlkelerine Uyum Anlatma Yöntemi
10 Türkiye Açh'de AB Etkisi Anlatma Yöntemi
11 Acil Çağrı Karşılama Sistemi Anlatma Yöntemi
12 Arayanın Yönetimi ve Telefonla Etkili İletişim Anlatma Yöntemi
13 Özel Arayan Grupları ve Acil Çağrı Karşılamada Stres Yönetimi Anlatma Yöntemi
14 Acil Çağrı Merkezi Yazılımı Çağrı Alıcı Modülü Anlatma Yöntemi
15 Acil Çağrı Merkezi Yazılımı Çağrı Alıcı Modülü Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ders notları, Çağrı yönetim firmaları web sayfası
2 Kamu Hizmetlerinde Etkinlik Acil Çağrı Hizmetleri- Sülün Evinç Torlak, Ali Ekşi
3 112 Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi- Haluk Tanrıverdi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60