|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIDDIK ÜNAL (sunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin halkla ilişkiler disiplinini tüm yönleriyle açıklayabilmeleri hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel halkla ilişkiler konularını açıklayabilir. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halkla ilişkiler konusunda temel verileri analiz edebilir. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili karmaşık sorunları bilimsel yöntemlerle analiz edebilir. |
PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Alanı ile ilgili karmaşık sorunlarıa bilimsel çözümler önerebilir. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halkla İlişkiler kavramının tanımı, Halkla İlişkilerin kapsamı ve içeriği Türkiye’de Halkla İlişkiler Neden Halkla İlişkiler? Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi Halkla İlişkiler Meslek Elemanlarında Bulunması Gereken Özellikler ile görev ve sorumlulukları Halkla İlişkilerde Hedef Kitle Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler Kurum içi halkla ilişkiler Haber nedir? Haber yazma teknikleri ve kuralları Basın bülteni nedir? Basın Bülteni türleri Halkla İlişkilerde Organizasyon Tv radyo yapımcı ve sunuculuk Tv radyo yapımcı ve sunuculuk | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halkla İlişkiler kavramının tanımı, Halkla İlişkilerin kapsamı ve içeriği | Konu anlatımı, tartışma |
2 | Türkiye’de Halkla İlişkiler | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Neden Halkla İlişkiler? | Konu anlatımı, tartışma |
4 | Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar | Konu anlatımı, tartışma |
5 | Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi | Konu anlatımı, tartışma |
6 | Halkla İlişkiler Meslek Elemanlarında Bulunması Gereken Özellikler ile görev ve sorumlulukları | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Kurum içi halkla ilişkiler | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Haber nedir? Haber yazma teknikleri ve kuralları | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Basın bülteni nedir? Basın Bülteni türleri | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Halkla İlişkilerde Organizasyon | Konu anlatımı, tartışma |
14 | Tv radyo yapımcı ve sunuculuk | Konu anlatımı, tartışma |
15 | Tv radyo yapımcı ve sunuculuk | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tikveş, Özkan, (2008), Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |