|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAYRAM DURBİLMEZ (bdurbilmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Aşıklık geleneğinin tarihi gelişim seyrini ve kent folkloru içindeki değişimini anlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Âşık edebiyatının ortaya çıkışını, gelişimini ve yetiştirdiği temsilcileri öğrenir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Âşık edebiyatı temsilcilerine verilen adları ve bu temsilcilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Aşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamları ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Aşık edebiyatının ortaya çıkışı ve gelişimi, aşıklık geleneğinin gelişim süreçleri ve başlıca temsilcileri, aşık edebiyatı temsilcilerinin yetişmeleri, aşıklık geleneği içerisindeki kavramlar, aşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Âşık edebiyatının ortaya çıkışı ve gelişimi. | Anlatma Yöntemi |
| 2 | XVI. yüzyıl âşıklık geleneği ve temsilcileri. | Anlatma Yöntemi |
| 3 | XVII.yüzyıl âşıklık geleneği ve temsilcileri. | Anlatma Yöntemi |
| 4 | XVIII.yüzyıl âşıklık geleneği ve temsilcileri. | Anlatma Yöntemi |
| 5 | XIX. yüzyıl âşıklık geleneği ve temsilcileri. | Anlatma Yöntemi |
| 6 | XX. yüzyıl âşıklık geleneği ve temsilcileri. | Anlatma Yöntemi |
| 7 | XVI-XX yüzyıllar içerisndeki âşıklık geleğinin münferit temsilcileri. | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Âşık edebiyatı temsilcilerine verilen adlar ve bu temsilcilerin özellikleri. | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Âşık edebiyatı temsilcilerinin yetişmeleri (Rüya görme, Mahlas alma, Saz çalma). | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Âşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamlarında Sözlü ortamlar. | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Kahvehaneler | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Aşık fasılları | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Yazılı Ortam | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Elektronik ortam | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Artun, Erman. Âşıklık Geleneği ve Âşık edebiyatı, Ankara, 2001. | |
| 2 | Bakiler, Yavuz Bülent. Âşık Veysel, İstanbul, 1986. | |
| 3 | Boratav, Pertev NAili. 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul, 1988. | |
| 4 | Çobanoğlu, Özkul. Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara, 2000. | |
| 5 | Günay, Umay. Türkiye'de âşık tarzı şiir geleneği ve rüya motifi, Ankara, 1993. | |
| 6 | Köprülü, M. Fuad. Saz Şairleri, Ankara, 2004. | |
| 7 | Oğuz, Öcal. Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem sorunları, 2000. | |
| 8 | Ong, Walter J., Sözlü ve Yazılı Kültür,İstanbul, 1995 | |
| 9 | Arat, Reşit Rahmeti (1986), Eski Türk Şiiri, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||