|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KADRİ HÜSNÜ YILMAZ (kadri.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Halkbiliminin önemli yazılı kaynaklarından olan cönk ve mecmuaları okuyup inceleyebilme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cönk ve mecmua araştırmalarının tarihini öğrenir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cönkleri okuyup Latin alfabesine aktarır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cönk ve mecmua araştırmalarının tarihi, cönkleri okuma ve cönklerin Latin alfabesine aktarımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı ve sınırlılıkları | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Cönk ve mecmua kavramları | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Araştırma tarihi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Aşık edebiyatında cönk | Anlatma Yöntemi, makale inceleme |
| 5 | Metin okuma | Okuma |
| 6 | Metin okuma | Okuma |
| 7 | Metin okuma | Okuma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Örnek metinleri Latin alfabesine aktarma | Okuma ve yazma |
| 10 | Örnek metinleri Latin alfabesine aktarma | Okuma ve yazma |
| 11 | Örnek metinleri Latin alfabesine aktarma | Okuma ve yazma |
| 12 | Örnek metinlerin Latin alfabesine aktarma | Okuma ve yazma |
| 13 | Örnek metinleri Latin alfabesine aktarma | Okuma ve yazma |
| 14 | Örnek metinleri Latin alfabesine aktarma | Okuma ve yazma |
| 15 | Dönem sonu değerlendirme | Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Elçin, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1993. | |
| 2 | Gökyay, Orhan Şaik, (1984), "Cönkler Üzerine", Folklor ve Etnografya. Araştırmaları, Anadolu Sanat Yayınları, İstanbul, s. 107-173. | |
| 3 | Yavuz, Orhan(1988), “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, Haziran, s.117-131. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Mikrofilm, fotoğraf. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||