|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAKAN DULKADİROĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye Çevre Mühendisliği dalında kimya bilgisi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiziksel Kimya ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir, Elektrokimya prensipleri ve çözümlemelerini yapabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Denge Kimyası ile ilgili temel kavramları bilir. Denge problemlerini çözümleyebilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kantitatif kimya ve çevresel analiz yöntemleri konusunda temel kavramları açıklayabilir. kolorimetri prensipleri ve çözümlemelerini yapabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Biyokimyasal oksijen ihtiyacını (BOİ) ve Kimyasal Oksijen İhtiyacını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Katı madde, Renk, Bulanıklık, Fosfat, Nitrat, Klorür, Sülfat bileşikleri hakkında genel bilgileri bilir, çevresel önemini açıklayabilir ve tayinlerini gerçekleştirebilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Enstrümental analiz metotları ile ilgili temel bilgileri açıklayabilir, uygulama yapabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bulanıklık,Asidite,Alkalinite, Çözünmüş Oksijen,BOİ,KOİ,TeOİ,Fosfor,Hidrokarbonlar,Alkoller, Keton ve Aldehitler,Asitler ve Esterler,Aromatik Bileşikler,Azot ve Kükürtlü Bileşikler,Yağlar ve Sabunlar,Deterjanlar, Pestisitler, Protein ve Karbohidratlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyokimyasal oksijen ihtiyacı;analiz yöntemleri ve kinetiği | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
2 | Kimyasal oksijen ihtiyacı;analiz yöntemleri ve kinetiği | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
3 | Kimyasal oksijen ihtiyacı;analiz yöntemleri ve kinetiği | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
4 | Biyokimyasal oksijen ihtiyacı;analiz yöntemleri ve kinetiği | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
5 | Kimyasal oksijen ihtiyacı,analiz yöntemi ve yorumlanması.Organik parametreler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
6 | Teorik oksijen ihtiyacı;hesaplama yöntemi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
7 | Fosfor parametresi;çevresel önemi ve analiz yöntemi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organik bileşiklerin sınıflandırılması,fonksiyonel gruplar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
10 | Hidrokarbonlar; alkanlar, elkenler ve alkinler,siklik hidrokarbonlar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
11 | Alkoller, alkil halojenürleri, keton ve aldehitler, asitler ve esterler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
12 | Aromatik bileşikler; azot ve kükürtlü organik bileşikler, yağlar ve sabunlar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
13 | Proteinler ve karbohidratlar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
14 | Deterjanlar ve pestisitler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
15 | Deterjanlar ve pestisitler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Çevre Kimyası, Prof. Dr. Füsun Şengül, Prof. Dr. Aysel Müezzinoğlu, Dokuz Eylül Üniversitesi, Çevre Mühendiliği Bölümü, D.E. Ü. Müh. Fak. Yayınları, İzmir, 2005. | |
2 | • Çevre Mühendisliği Kimyası, Ahmet Samsunlu, SAM-Çevre Teknolojileri Merkezi Yayınları,1999. | |
3 | • Çevre Mühendisliği Kimyası, Prof.Dr. İbrahim Peker, Birsen Yayınları, İstanbul, 2007. | |
4 | Çevre Mühendisliği ve Bilimi İçin Kimya, Sawyer, McCarty and Parkin (Ed. İsmail Toröz), Nobel Yayın Evi.752s | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı ve derse dair eğitim Notları, Güncel Makaleler, İnternet, Problem Setler, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 14 | 2 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |