|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gürültü kirliliği ve kontrolü konusundaki temel kavramların öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ses, frekans, akustik , gürültü tanımını yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Gürültü düzeyleri ve buna bağlı oluşan kirlilik yükü hesaplamaları yapabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı gürültü kaynaklarının tanımlar ( trafik kaynaklı, inşaat kaynaklı, endüstriyel kaynaklı gibi) ve alınacak önlemleri planlar |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Gürültü kontrol yönetmeliğini tanır , sınır değerleri, kriterleri bilerek planlama yapar |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ses ve gürültü konusundaki temel kavramlar, düzeyleri, gürültü kirliliğinin kaynakları ve insan sağlığına etkisi, gürültü kirliliğinin giderilmesindeki yaklaşımlar ve gürültü kirliliği yönetmeliği ve sınır değerlerdir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel ses bilgisi | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 2 | Gürültünün fiziksel özellikleri | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 3 | Soru Çözümleri | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 4 | Gürültü Kaynakları | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 5 | Gürültü denetim ölçütleri ve gürültü ölçümleri Gürültünün insan sağlığı üzerindeki etkisi | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 6 | Toplumda gürültü tesiri ve sırlama kriterleri Gürültü indeksleri, gürültü seviyeleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Endüstriyel gürültü kaynaklarında ses gücü deneyleri | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | inşaat kaynaklı gürültü önlemleri | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 10 | Planlama ve bakım ile gürültü kontrolü | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 11 | Malzemelerin ses iletim kayıpları | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 12 | Kaynak ortamı ve bariyerlerde gürültü kontrolü | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Ses yutucu malzeme kullanılarak ve hava kanallarıyla gürültü kontrolü | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 14 | Susturucu ve koruyucularla gürültü kontrolü , Sorular | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 15 | Gürültü kontrol yönetmeliğinin incelenmesi ve sınır değerler | Anlatma Yöntemi , Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kurra, S. (2009). Çevre Gürültüsü ve Yönetimi, Cilt 1, 2, 3. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. | |
| 2 | Şahinkaya, S. (2022). Gürültü Kirliliği ve Kontrolü Ders Notları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projektör, Projektör Perdesi, Tahta, Gürültü Ölçüm Cihazı, Ders Kitabı/Ders Notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 93 | ||