Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / CM-413 - ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: CM-413 Adı: DOĞAL ARITIM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENNUR MERVE YAKUT (sennurmerve@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Atıksuların doğal arıtım sistemleri ile arıtımında uygulanan yöntemler ve teknikler hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Arazide arıtma metotlarını tanımlayabilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Arazide arıtma konularında, bilimsel araştırma ve uygulama yapabilirler. PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Arazide arıtma uygulama yöntemlerinin tanımlayabilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Doğal Arıtım sistemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğal Arıtma sistemleri: Karada akış, infiltrasyon, yapay sulak alanlar, Sağlık ve çevre etkileri. Arıtma verimleri ve Arazi ihtiyacına yönelik problem çözümleri, Arazi etütleri, Planlama ve uygulamalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atıksuyun önemi ve özelliği. Anlatma Yöntemi
2 Atıksu Arıtma konusundaki gelişmeler. Anlatma Yöntemi
3 Doğal Arıtma sistemleri (genel bakış) Doğal ve geleneksel atıksu arıtma sistemlerinin karşılaştırılması Anlatma Yöntemi
4 Atıksuları arazide arıtmak için ön arıtma metodları ve önemi. Doğal arıtım metodları:1.Karasal Arıtma Metodları; arazi yüzeyinde akıtma, Düşük hızlı, Hızlı infiltrasyon Anlatma Yöntemi
5 Doğal Arıtım Metotları: 2. Atıksu Stabilizasyon Havuzları Anlatma Yöntemi
6 Doğal Arıtım Metotları: 3. Sucul Bitki sistemleri (yapay sulakalanlar) Anlatma Yöntemi
7 Doğal arıtmada kullanılan yapay sulakalan arıtma çeşitleri. 1. Serbest su yüzeyli 2. yatay alt akışlı 3. dikey akışlı Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Basit yerinde arıtıma sistemleri: Fosseptik ve sızdırma sistemleri. Anlatma Yöntemi
10 yapay sulak alanlarda arıtma mekanizmaları Anlatma Yöntemi
11 doğal arıtmada kullanılan bitkilerin özellikleri ve verim karşılaştırması. Anlatma Yöntemi
12 Doğal Arıtım verimine etki eden faktörler. Anlatma Yöntemi
13 Doğal arıtmanın sağlık ve çevreye olan etkisi. Anlatma Yöntemi
14 Atıksuların doğal arıtımı için yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalar. Anlatma Yöntemi
15 Arazi etüd çalışması; Arazide arıtmada planlama ve uygulamalar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Wastewater Engineering: Treatment and Reuse, George Tchobanoglous, Franklin Burton ve H. David Stensel, Metcalf&Eddy Inc., McGraw Hill, 2002.
2 . CAMPBELL C. S., Ogden M., “Constructed Wetland in the Sustainable Landscape.” Publisher John Willey and Sons. 1999.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı ve derse dair eğitim Notları, Güncel Makaleler, İnternet, Problem Setler,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6 2 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 6 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150