|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENNUR MERVE YAKUT (sennurmerve@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Atıksuların doğal arıtım sistemleri ile arıtımında uygulanan yöntemler ve teknikler hakkında bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Arazide arıtma metotlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Arazide arıtma konularında, bilimsel araştırma ve uygulama yapabilirler. |
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Arazide arıtma uygulama yöntemlerinin tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Doğal Arıtım sistemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğal Arıtma sistemleri: Karada akış, infiltrasyon, yapay sulak alanlar, Sağlık ve çevre etkileri. Arıtma verimleri ve Arazi ihtiyacına yönelik problem çözümleri, Arazi etütleri, Planlama ve uygulamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Atıksuyun önemi ve özelliği. | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Atıksu Arıtma konusundaki gelişmeler. | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Doğal Arıtma sistemleri (genel bakış) Doğal ve geleneksel atıksu arıtma sistemlerinin karşılaştırılması | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Atıksuları arazide arıtmak için ön arıtma metodları ve önemi. Doğal arıtım metodları:1.Karasal Arıtma Metodları; arazi yüzeyinde akıtma, Düşük hızlı, Hızlı infiltrasyon | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Doğal Arıtım Metotları: 2. Atıksu Stabilizasyon Havuzları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Doğal Arıtım Metotları: 3. Sucul Bitki sistemleri (yapay sulakalanlar) | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Doğal arıtmada kullanılan yapay sulakalan arıtma çeşitleri. 1. Serbest su yüzeyli 2. yatay alt akışlı 3. dikey akışlı | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Basit yerinde arıtıma sistemleri: Fosseptik ve sızdırma sistemleri. | Anlatma Yöntemi |
| 10 | yapay sulak alanlarda arıtma mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | doğal arıtmada kullanılan bitkilerin özellikleri ve verim karşılaştırması. | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Doğal Arıtım verimine etki eden faktörler. | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Doğal arıtmanın sağlık ve çevreye olan etkisi. | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Atıksuların doğal arıtımı için yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalar. | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Arazi etüd çalışması; Arazide arıtmada planlama ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Wastewater Engineering: Treatment and Reuse, George Tchobanoglous, Franklin Burton ve H. David Stensel, Metcalf&Eddy Inc., McGraw Hill, 2002. | |
| 2 | . CAMPBELL C. S., Ogden M., “Constructed Wetland in the Sustainable Landscape.” Publisher John Willey and Sons. 1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı ve derse dair eğitim Notları, Güncel Makaleler, İnternet, Problem Setler, | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 6 | 2 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||