|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Enerji kaynaklarının olası çevresel etkilerinin verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürdürülebilir gelişmeyi açıklayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temiz olmayan enerji ve kaynaklarını tarif edebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çevre dostu enerji ve kaynaklarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye, Avrupa ve Dünya ülkelerinin çevre politikaların sorgulayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Temiz enerji kaynaklarını geliştirebilmek için neler yapılabileceğini özetleyebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji ve kaynakları, Türkiye’nin enerji politikası, fosil enerji kaynakları ve neden oldukları çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları ve ülkemizin potansiyeli, biyo-enerji (biyogaz, biyodizel vd), enerji ve kirlilik ticareti. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeşil Enerji | Anlatma Yöntemi. |
2 | Alternatif Enerji Kaynakları | Anlatma Yöntemi. |
3 | Renewable Enerji | Anlatma Yöntemi. |
4 | Çevre dostu yakıtlar | Anlatma Yöntemi. |
5 | enerji politikaları | Anlatma Yöntemi. |
6 | enerji krizi | Anlatma Yöntemi. |
7 | Türkiye'de Enerji | Anlatma Yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya'da ve Avrupa'da Enerji | Anlatma Yöntemi. |
10 | Rüzgar enerjisi | Anlatma Yöntemi. |
11 | Hidrojen Enerjisi | Anlatma Yöntemi. |
12 | Güneş Enerjisi | Anlatma Yöntemi. |
13 | Jeotermal enerji | Anlatma Yöntemi. |
14 | Enerji kaynaklarının kıyaslaması | Anlatma Yöntemi. |
15 | Vaka çalışması | Anlatma Yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çevresel Güvenlik ve Türkiye’de Enerji Politikaları, Örgen Uğurlu, Örgün Yayınları, İstanbul, 2009. | |
2 | Temiz Enerji ve Kaynakları, Zekai Şen, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet Kaynakları, ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |