|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVAL ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atıksu uzaklaştırma sistemlerinin tasarımı ve işletilmesinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel bilim ve mühendislik bilgilerini su yapılarının tasarımında uygulayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atıksu uzaklaştırma sistemlerinin özelliklerini özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Atıksu toplama sistemlerini tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atık suların toplanması, atıksu kanal sistemlerinin hesabı, yağmur suyu akımının hesabı, yağmur suyu kanallarının hesabı, birleşik sistem kanallarının hesabı, kanal ağının özel yapılarının ( dolu savak, ters sifon, yağmur suyu biriktirme hazneleri) hesabı, terfi merkezlerinin planlanması, kanal projelendirilmelerine ait uygulamalar, keşif hesabı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atıksu mecralarına genel bakış | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
2 | Kullanılmış suların toplanması (kanal sistemlerinin tipi) ve kanal ağları | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
3 | Kanal sisteminin elemanları | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
4 | Kanalların boykesitleri | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
5 | Kanalların tasarım özellikleri | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
6 | Atıksu kanallarının hesap ve projesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
7 | Atıksu kanallarının hesap ve projesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yağmur suyu kanallarının hesap ve projesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
10 | Yağmur suyu kanallarının hesap ve projesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
11 | Terfi merkezlerinin planlanması | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
12 | Terfi merkezlerinin planlanması | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
13 | Kanal ağının özel yapılarının (dolu savak, ters sifon, yağmur suyu biriktirme hazneleri) hesabı. | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
14 | Kanal ağının özel yapılarının (dolu savak, ters sifon, yağmur suyu biriktirme hazneleri) hesabı. | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
15 | Keşif hesabı. | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Su Temini ve Atıksu Uzaklaştırılması Uygulamaları, Prof. Dr. Dinçer Topacık ve Prof. Dr. Veysel Eroğlu, İTÜ, İstanbul, 1993. | |
2 | Su Getirme ve Kanalizasyon Uygulamaları, İlter Türkdoğan ve Kaan Yetilmezsoy, Su Vakfı Yayınları, 2008. | |
3 | Su Getirme ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet kaynakları, ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 20 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |