|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, endüstriyel tesislerdeki kirliliklerin kaynakları ve kontrolünün verilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Endüstrilerin atık kaynaklarını özetleyebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Endüstriyel atık yönetimi açıklayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Farklı endüstriler için çözüm önerileri üretebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endüstriyel sistem tanımı ve toplu yönetim kavramı, endüstriyel kirlenme ve özellikleri, atık ve atıksuların sınıflandırılması, proses profile, endüstrilerin kirlenme bazında sınıflandırılması, endüstrilerden bilgi alma, atık araştırması, kirlenme profile, endüstriyel kirlenme kontrolü, tesis içi control, deşarj standartları, endüstriyel kirlenme örnekleri; tekstil, dökümcülük, boya, ilaç, sıvı yağ, çimento, deri endüstrileri vb. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endüstriyel sistem tanımı ve toplu yönetim kavramı, endüstriyel kirlenme ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Endüstrilerin kirlenme bazında sınıflandırılması atık ve atıksuların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
3 | Endüstrilerden bilgi alma, atık araştırması, kirlenme profile, endüstriyel kirlenme kontrolü, tesis içi control, deşarj standartları | Anlatma Yöntemi |
4 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: metal döküm tesisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
5 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: çimento fabrikası | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
6 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: Bitkisel yağ endüstrisi, ayçiçek yağı | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
7 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: Bitkisel yağ endüstrisi, zeytin yağı | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: Boya endüstrisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
10 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: tekstil endüstrisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
11 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: kağıt endüstrisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
12 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: ilaç ve kozmetik endüstrisi | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
13 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: süt ve süt ürünleri fabrikaları. | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
14 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: şeker fabrikası. | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
15 | Endüstriyel kirlenme örnekleri: organize sanayi bölgeleri ve diğer endüstriler. | Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Endüstriyel Atıksuların Yönetilmesi, Nurdan Büyükkamacı ve Neval Baycan, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları, 2019 | |
2 | Ders Notları, Serkan Şahinkaya. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projektör, Projeksiyon Perdesi, Tahta, Makaleler, Ders Kitapları/Yardımcı Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |