|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERKAN ŞAHİNKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Katı ve tehlikeli atık yönetimindeki genel prensiplerin öğretimi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Katı atıkların oluşumunu, çeşitlerini ve atık kompozisyonunu tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini analiz edebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Katı atıkların biriktirilmesi, toplanması ve taşınması konularında yöntem ve teknik belirleyebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | katı atık depolama sahalarının rehabilite edilme yöntemini analiz edebilir.. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Katı atık yönetimindeki genel prensipler (katı atıkların tanımı, sınıflandırılması, miktarı, bileşimleri); Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği; katı atıkların toplanması, taşınması ve geçici depolanması; katı atık analizleri; katı atıkların bertarafında kullanılan metotlar (depolama, kompostlaştırma, yakma, geri kazanım, piroliz); tehlikeli atıklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Planı, Giriş, Genel Bilgiler ve Katı Atıkların Tanımlanması. | Anlatma Yöntemi |
2 | Katı Atık Yönetimi - Katı Atıkların Sınıflandırılması. | Anlatma Yöntemi |
3 | Katı Atık Özelliklerinin Belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi |
4 | Katı Atık Miktarı, Bileşimi, Boyutu ve Özellikleri. | Anlatma Yöntemi |
5 | Katı Atıkların Özellikleri. | Anlatma Yöntemi |
6 | Katı Atıkların Toplanması. | Anlatma Yöntemi |
7 | Katı Atıkların Toplanması Katı Atıkların Toplanması Konusunda Hesaplamalar. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Transfer İstasyonları, Katı Atıkların Taşınması ve Bertaraf Yöntemleri. | Anlatma Yöntemi |
10 | Katı Atıkların Düzenli Depolama Alanlarında Bertaraf Edilmesi. | Anlatma Yöntemi |
11 | Katı Atıkların Düzenli Depolama Alanlarında Bertaraf Edilmesi Düzenli Depolama Alan ve Hacim Hesapları. | Anlatma Yöntemi |
12 | Katı Atıkların Geri Kazanımı - Kompostlaştırma Yöntemi. | Anlatma Yöntemi |
13 | Kompostlaştırma Yöntemi - Katı Atık Yakma Yöntemi. | Anlatma Yöntemi |
14 | Tıbbi atıklar ve yönetimi, tıbbi atıklarla ilgili yasal mevzuat. | Anlatma Yöntemi |
15 | Tehlikeli atık tanımı ve temel kavramlar, tehlikeli atıkların azaltılması, tehlikeli atık arıtma ve uzaklaştırma metodları, yasal düzenlemeler. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kentsel Katı Atık Yönetimi, İ. Öztürk, İSTAÇ, 2011. | |
2 | Handbook of Solid Waste Management, G. Tchobanoglous, F. Kreith, Mc.Graw Hill, 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |