|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA GÖKÇEN ÇETİN (fgokcencetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders bağlamında, farklı ülkelerin siyasal sistemlerinin temel özellikleri karşılaştırma yapılarak çalışılacaktır. Çalışma, bir yandan karşılaştırmalı hükümet sistemleri disiplini çerçevesinde yasama, yürütme ve yargının kuruluş, işleyiş ve aralarındaki ilişkiyi ele alacak, diğer yandan ülkelerin siyasal parti sistemleri, kamu yönetimi yapıları kamu yönetiminde yapılan reformları, yerel yönetimleri ve sivil toplum örgütleri ele alınacaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı düşünme yeteneği kazanılır. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Siyasal sorunlar karşılaştırmalı analiz edilir. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başka ülkelerin siyasal sistemleri hakkında bilgi sahibi olunur. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Siyasal kurumları karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel olarak Birleşik Krallık (parlamenter sistem, merkeziyetçi yapı), Amerika Birleşik Devletleri (başkanlık sistemi, federal yapı), Fransa Cumhuriyeti (yarı-başkanlık sistemi, üniter yapı) ile Almanya (parlamenter sistem, federal yapı) üzerinde yoğunlaşacaktır. Dersin son bölümünde ise, ders çerçevesinde Türkiyede güncel bir konu olan (yarı) başkanlık sistemine geçiş tartışmaları ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağdaş Devlet Düzenlerinin Temel Kavramları | Anlatma Yöntemi |
2 | Hükümet Sistemleri: Parlamenter, Başkanlık ve Yarı-Başkanlık | Anlatma Yöntemi |
3 | Birleşik Krallık – Yasaması | Anlatma Yöntemi |
4 | Birleşik Krallık – Yürütmesi | Anlatma Yöntemi |
5 | Başkanlık Hükümet Sistemi: Amerika Birleşik Devletleri – Yasama | Anlatma Yöntemi |
6 | Amerika Birleşik Devletleri – Yasama | Anlatma Yöntemi |
7 | Amerika Birleşik Devletleri – Yürütme | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Amerika birleşik Devletleri - Kamu Yönetimi Yapısı | Anlatma Yöntemi |
10 | Yarı-Başkanlık Hükümet Sistemi: Fransa – Yasama | Anlatma Yöntemi |
11 | Fransa: Yürütme | Anlatma Yöntemi |
12 | Almanya-Yasama | Anlatma Yöntemi |
13 | Almanya- Yürütme | Anlatma Yöntemi |
14 | Türkiye Açısından Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
15 | Türkiye Açısından Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eroğul, Cem, Çağdaş Devlet Düzenleri, İmaj Yayıncılık, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |