|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, TAYLAN VURGUN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| • Problem çözme, kritik düşünme, sözlü ve yazılı iletişim, ekip ve liderlik becerilerini açığa çıkarmak, • Yerel ve global ortamlarda işletme araç ve kavramlarını uygulamak, • Karar vermede temel ve fonksiyonel işletme alanlarını bütünleştirmek, • Ahlaki değer ve davranışlar, sürekli öğrenme ve profesyonel gelişmeye bağlılığı teşvik etmek • Kültürel, ırksal ve cinsiyet farklılıkları açısından yeni anlayış ve değerlendirme biçimini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Örgüt teorilerini sayabilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-9 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yönetim bilminin tarihsel gelişimini sayabilir |
PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-9 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yönetim fonksiyonlarını sayabilir |
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders yönetimin tanımı ve fonksiyonlarını, tarihçesini ve ideolojilerini, organizasyon teorilerinı, z teorisini, kaos kuramını, adaptasyon teorilerini, modern ve postmodern yönetimi kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yönetim bilmi, yönetim kavramı, yönetim bilminin özellikleri, amaçları ve önemi Sözlü anlatım 9 | DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ |
| 2 | Yönetici, yönetim düzeyleri ve yönetici rolleri | DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ |
| 3 | Geleneksel yönetim anlaşıyı | DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ |
| 4 | Klasik yönetim teorisi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 5 | Neo-Klasik yönetim teorisi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 6 | Klasik ve neo-klasik yönetim teorileri arasındaki farklılıklar | ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ |
| 7 | Yönetim ideolojileri | Sözlü anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sistem yaklaşımı | Sözlü anlatım, tartışma |
| 10 | Durumsallık yaklaşımı (Çevre ve teknoloji araştırmaları) | ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ |
| 11 | Adaptasyon teorileri -Örgütsel Gruplaşma Yaklaşımı -Genel örgütsel strateji yaklaşımı-Kaynak bağımlılığı yaklaşımı | Sözlü anlatım, tartışma |
| 12 | -Bilgi işleme yaklaşımı -Vekalet teorisi -Kurumsallaşma teorisi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 13 | Popülasyon ekolojisi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 14 | Kaos teorisi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 15 | Post-modern örgütler | Sözlü anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yönetim ve Organizasyon”, M. Şerif Şimşek, Eğitim Kitabevi, Konya, 2009. | |
| 2 | İşletme Yönetimi”, Göksel Ataman, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2001. | |
| 3 | “İşletme Yöneticiliği”, Tamer Koçel, Beta Başım, A.Ş. İstanbul, 2010 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 61 | ||