|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sağlık ve hastalık ile ilgili temel tıbbi terimler hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi tanıtım ile ilgili tıbbi terimleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sistemlerle ilgili tıbbi terimleri sıralayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlık ekibi üyeleri ile ortak bir dil kullanabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Terminolojiyi medyana getiren ögeleri, insan anatomisine ilişkin terimleri, hastalıklara ait semptom, teşhis ve tedavilerine ilişkin terimleri kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Giriş, insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, | Sunum, Tartışma Soru cevap |
2 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; kökler, ön ekler ve son ekler; | Sunum Kavram Haritası Soru cevap |
3 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; kökler, ön ekler ve son ekler; | Sunum Kavram Haritası Soru cevap |
4 | Sağlık Alanında Kullanılan Genel Terimler | Sunum Soru cevap Grup çalışması |
5 | Sağlık Alanında Kullanılan Genel Terimler | Sunum Soru cevap Grup çalışması |
6 | Hareket sistemi tıbbi terimleri | Sunum Soru cevap Makale okuma |
7 | Hareket sistemi tıbbi terimleri | Sunum Soru cevap Makale okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Solunum Sisteminin Tıbbi Terimleri | Sunum, Soru cevap Kavram Haritası |
10 | Solunum Sisteminin Tıbbi Terimleri | Sunum, Soru cevap Kavram Haritası |
11 | Kardiyovasküler Sistem Tıbbi Terimleri | Sunum Soru cevap Makale okuma |
12 | Kardiyovasküler Sistem Tıbbi Terimleri | Sunum Soru cevap Makale okuma |
13 | Gastro-İntestinal Sistem Tıbbi Terimleri | Sunum Soru cevap Beyin Fırtınası |
14 | Gastro-İntestinal Sistem Tıbbi Terimleri | Sunum Soru cevap Beyin Fırtınası |
15 | Gastro-İntestinal Sistem Tıbbi Terimleri | Sunum Soru cevap Makale okuma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Polat M., Eroğlu F. (2015) Tıbbi Terminoloji, 1.baskı, Nobel kitabevi. | |
2 | Stanfield P., Cross N. Çev: İlhanlı İ.(2018). Temel Tıbbi Terminoloji.. 4.Baskı, Nobel Akademik. | |
3 | Yıldırım M. (2017). Medikal Terminoloji, Nobel Tıp Kitabevleri. | |
4 | Mesut R., Çıkmaz S. (2015). Tıbbi Latince Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri. | |
5 | Hatipoğlu H.G. (2015). Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları Seçilmiş makaleler Kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |