|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişilerarası iletişim tanım ve sürecini anlamalarını sağlamanın yanısıra kişilerarası iletişimin özellikleri, türleri ve bu türlerin iletişimdeki etkilerini kavrayabilmeleridir. Bunun yanısıra ikna edici iletişimin özelliklerini anlamalarını sağlamak amaçlanmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişiler arası iletişimin tanımını ve kapsamını öğrenir. |
PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kişiler arası iletişimde önem taşıyan okul çevresi, iş çevresi, arkadaş çevresi, ev, aile gibi çeşitli çevreleri daha iyi tanır. |
PÇ-4 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Etkili bir dinleme ile etkin olmayan bir dinleme arasındaki farkı ortaya koyar. |
PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Kendisiyle ve çevresiyle daha etkili iletişim kurar. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel Olarak İletişim,İletişim Unsurları ve Süreci, İletişimin İşleyişi ve İlgili Kavramlar,İletişim Türleri ,İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri ,İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim,İletişim Şekilleri,İletişim Modelleri,Örgütsel İletişim,Örgütsel İletişimin İşleyiş Modelleri,Örgütsel İletişimin Ağları ve Örgütsel İletişimin İyileştirilmesi,Bilgi Sistemleri ve İletişim,Kitle İletişimi,İletişim, Halkla İLişkiler ve Pazarlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel olarak iletişim | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
2 | İletişim unsurları ve süreci | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
3 | İletişim işleyişi ve ilgili kavramlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
4 | İletişim türleri | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
5 | İletişimin yapıcı ve bozucu engelleri | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
6 | İletişim engellerini aşma ve etkin iletişim | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
7 | İletişim şekilleri | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim modelleri | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
10 | Örgütsel iletişim | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
11 | Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
12 | Örgütsel iletişimin ağları | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
13 | Bilgi sistemleri ve iletişim | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
14 | Kitle iletişimi | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
15 | İletişim,halkla ilişkiler ve pazarlama | Anlatım,tartışma,soru-cevap,uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GENEL İLETİŞİM-KAVRAMLAR VE MODELLER-Yrd.Doç.Dr. Hasan TUTAR M.Kemal YILMAZ | |
2 | E-Kitap, Yök Dersleri Platformu, Erişim Linki: http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/etkiliiletisimbecerileriau243.pdf | |
3 | E-Kitap, Yök Dersleri Platformu, Erişim Linki: https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=iletisimegiris | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |