Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TTP 201 - TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA

Kodu: TTP 201 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZEYNEP ÜNAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama temellerini ve pazarlama sürecini, pazarlama programını etkileyen çevresel faktörleri, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasını, pazar çeşitlerini, pazar bölümlemeyi, konumlandırmayı ve hedef pazar seçimi ve pazarlamada etiğin rolünü anlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir. PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-16 Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, gelişimi, pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler, pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi, pazarlama karması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Tanıtımı, Pazarlama ilkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar, okuma listesi, öğrenci yükümlülükleri hakkında bilgi verme. Pazarlamaya giriş. anlatım, soru-cevap
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Anlatım, soru-cevap
3 Pazar ve pazarlama çevresi. Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri. Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) faktörler. Anlatım, soru-cevap, tartışma,
5 Tüketici davranışlarını etkileyen dışsal (sosyo-kültürel) faktörler. Anlatım, soru-cevap, tartışma,
6 Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci. Anlatım, soru-cevap
7 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. Anlatım, soru-cevap
10 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. Anlatım, soru-cevap, örnek olay yöntemi
11 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama. Anlatım, soru-cevap, örnek olay yöntemi
12 Fiyatlandırma: fiyatkararlarının önemi .fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. Anlatım, soru-cevap, örnek olay yöntemi
13 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi.Toptancılık ve perakendecilik. Anlatım, soru-cevap
14 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler. Anlatım, soru-cevap
15 Genel Değerlendirme Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mucuk, İ. Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2010
2 Erdoğan, Z. B. Pazarlama İlkeler ve Yönetim, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. 2014.
3 Anadolu Üniversitesi Yayınları, Pazarlama İlkeleri, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL104U/ebook/PZL104U-13V2S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır)
4 Atatürk Üniversitesi Yayınları, Pazarlama İlkeleri, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=pazarlamailkeleri adresinden ulaşılmıştır)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90