Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TTP 207 - TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA

Kodu: TTP 207 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZEYNEP ÜNAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüzün yoğun rekabet ortamında, mevcut müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteriler kazanmak, işletmenin hayatını sürdürebilmesi açısından son derece önem kazanmıştır. Buradan hareketle bu derste öğrencilere müşteri ilişkilerinin önemi ve işletme devamlılığı üzerindeki rolü, müşteri odaklı bir kültürün yaratılması ve yönetilmesinin gerekliliği anlatılmaya çalışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşteri İlişkileri kavramını ve özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin önemini ve rekabet üstünlüğüne etkisini açıklayabilir. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Müşteri ilişkilerinde hizmet kalitesininin önemini açıklayabilir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
PÇ-10 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, müşteri ilişkilerini geliştirme ve müşteri hizmeti, müşteriyi kazanma ve elde tutma, müşteri ilişkileri faaliyetlerinin etkilerinin ölçülmesi gibi konular işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Tanıtımı, Müşteri İlişkileri Kavramı, Tanımı ve Özellikleri. Anlatım.
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi ve Rekabet Üstünlüğüne Etkisi. Anlatım.
3 Müşteri İçin Değer Yaratma ve Müşteri Yönlü Olma. Anlatım.
4 Müşterilerle İletişim Modelleri ve İletişim Becerilerini Geliştirme. Anlatım, örnek olay yöntemi
5 Müşteri hizmet kalitesi kavramı ve müşteri hizmetleri için kontrol listesinin hazırlanması. Anlatım.
6 Müşteri Kazanma, Tutma ve Müşteri Tutma Programlarının Geliştirilmesi. Anlatım.
7 Kaybedilen Müşterileri Tekrar Kazanma Stratejileri. Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
8 Ara Sınav
9 Müşteri Şikayetleri ve Şikayetlerin Ele Alınması. Anlatım, örnek olay yöntemi,
10 Mükemmel Müşteri Hizmeti Sunma ve Müşteri İlişkilerinde Hizmet Kalitesi. Anlatım, vaka analizi
11 Müşteri İlişkileri Ölçüm Teknikleri. Anlatım, soru-cevap
12 Müşteri İlişkilerinde Kritik Olay Tekniği. Anlatım. Anlatım.
13 Müşteriİlişkileri Anketi. Anlatım.
14 Kıyaslama(Benchmarking) Anlatım.
15 Müşteriyi Anlama ve Değerlendirme Araştırması. Örneği. Genel Değerlendirme Anlatım. soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Anadolu Üniversitesi Yayınları, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL208U/ebook/PZL208U-13V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır)
2 Odabaşı, Y., Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, Sistem Yayıncılık, İstanbul. 2000
3 Demirel, Y., Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul. 2006
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90