|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin zekâ türlerini anlama ve zekâ türlerine ilişkin öğrenme öğretme ortamları oluşturmayı öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Zeka kuramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çoklu zeka kuramındaki zeka türlerine örnekler verebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Zeka türlerine ilişkin etkinlikler düzenleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çoklu Zeka uygulamalarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Öğrencilerin sahip olduğu farklı zeka türlerini belirleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Zeka ve Zeka ile ilgili Kuramlar, Çoklu Zeka Kuramı ve Temel İlkeleri, Çoklu Zeka Kuramındaki Zeka Türleri, Baskın Zeka Alanının Belirlenmesi, Sözel/Dilsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Mantıksal/Matematiksel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Görsel/Uzamsal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Müziksel/Ritmik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Bedensel/Kinestetik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Sosyal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, İçsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Doğacı Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çoklu Zeka İle İlgili Kuramlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Çoklu Zeka Kuramı ve Temel İlkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Çoklu Zeka Türleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Baskın Zeka Alanını Belirleme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Sözel/Dilsel Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
6 | Mantıksal/Matematiksel Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
7 | Görsel/Uzamsal Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müziksel/Ritmik Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
10 | Bedensel/Kinestetik Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
11 | Sosyal/İçsel Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
12 | Doğacı Zeka Alanı ve İlgili Etkinlikler | Anlatım, soru- cevap, gösteri |
13 | Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları | Tartışma, soru- cevap |
14 | Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları | Tartışma, soru- cevap |
15 | Dönem Değerlendirmesi | Tartışma, soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | YAVUZ, K. E. (2004). Eğitim-Öğretimde Çoklu Zekâ Teorisi ve Uygulamaları. (Beşinci Baskı). Ankara: Ceceli Yayınları. | |
2 | BÜMEN, N. T. (2005). Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitim. Eğitimde Yeni Yönelimler. (İkinci Baskı). Demirel, Ö. (Ed.). Ankara: PegemA Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |