|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Pazarlama araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı, Satış Yönetimi | Anlatım, soru-cevap |
2 | Örnek Olay | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Kişisel Satış | Anlatım, soru-cevap |
4 | Hizmet Pazarlaması | Anlatım, tartışma |
5 | Elektronik Pazarlama | Anlatım, soru-cevap |
6 | Elektronik Pazarlama | Anlatım, tartışma |
7 | Kişiselleştirilmiş Pazarlama | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Medya Pazarlaması | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
10 | Doğrudan Pazarlama | Sözlü ve görsel anlatım, sunum |
11 | Uluslararası pazarlama | Sözlü ve görsel anlatım |
12 | Pazarlama Bilgi Sistemi | Sözlü ve görsel anlatım |
13 | Pazarlama Araştırma Sistemi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum |
14 | Veri toplama yöntemleri | Sunum, tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mucuk, İ. Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006. | |
2 | Mahir, N. Pazarlama Araştırmalarına Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2004. | |
3 | Anadolu Üniversitesi Yayınları, Kişisel Satış Teknikleri, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PMY102U/ebook/PMY102U-13V2S1-7-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır) | |
4 | İstanbul Üniversitesi Yayınları, Hizmet Pazarlaması, 2022. (04.09.2022 tarihinde http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_ue/hizmetpazar.pdf adresinden ulaşılmıştır) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, tahta, vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 70 |