Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TTP 202 - TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA

Kodu: TTP 202 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Tanıtımı, Satış Yönetimi Anlatım, soru-cevap
2 Örnek Olay Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Kişisel Satış Anlatım, soru-cevap
4 Hizmet Pazarlaması Anlatım, tartışma
5 Elektronik Pazarlama Anlatım, soru-cevap
6 Elektronik Pazarlama Anlatım, tartışma
7 Kişiselleştirilmiş Pazarlama Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medya Pazarlaması Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma
10 Doğrudan Pazarlama Sözlü ve görsel anlatım, sunum
11 Uluslararası pazarlama Sözlü ve görsel anlatım
12 Pazarlama Bilgi Sistemi Sözlü ve görsel anlatım
13 Pazarlama Araştırma Sistemi Sözlü ve görsel anlatım, sunum
14 Veri toplama yöntemleri Sunum, tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mucuk, İ. Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006.
2 Mahir, N. Pazarlama Araştırmalarına Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2004.
3 Anadolu Üniversitesi Yayınları, Kişisel Satış Teknikleri, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PMY102U/ebook/PMY102U-13V2S1-7-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır)
4 İstanbul Üniversitesi Yayınları, Hizmet Pazarlaması, 2022. (04.09.2022 tarihinde http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_ue/hizmetpazar.pdf adresinden ulaşılmıştır)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, tahta, vb.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 70